Spring naar inhoud

Wegindeling 1

Fietsstraat, tweerichtingsverkeer, brede stoep, ruime voor groen

Door het maken van een fietsstraat wordt het haaksparkeren omgezet naar langsparkeren. Hierdoor is er ruimte voor groen aan de kant van het Verversingskanaal. Ook komt er een kleine boom tussen de parkeerplekken aan de huizenzijde. De bomen zorgen voor schaduw en verkoeling op de stoep, aan de huizenzijde.   

0
0
0

Bekijk de nieuwe en huidige situatie

Klik op de groene pijlen om naar de volgende afbeelding te gaan.

  • Nieuwe situatie

    • De stoep blijft even breed (4.20 meter).
    • De fietser krijgt meer ruimte met een fietsstraat met rood asfalt.
    • Er is tweerichtingsverkeer voor auto's en fietsers.
    • Auto's kunnen aan beide kanten langs de straat parkeren.
    • Er komen bomen tussen de parkeerplekken aan de kant van de huizen.
    • De stoep vanaf het verversingskanaal wordt een recreatiestrook met gras en bomen (5.15 meter).
    Vergroot de afbeelding
  • Huidige situatie

    • Je kunt zowel langs de straat als haaks parkeren.
    • De wegbreedte wisselt, bij parkeren langs de straat is de weg breder.
    • De huidige indeling biedt geen aparte plek voor de fietser.
    • De stoep is 4.20 meter breed.
    • Er zijn in de openbare ruimte bijna geen bomen en ander groen.
    Vergroot de afbeelding
De afbeelding dient als voorbeeld voor een mogelijke wegindeling. De breedte van de Kranenburgweg verschilt over de gehele lengte van de straat. Voor deze dwarssnede is gekozen voor het gedeelte van de Kranenburgweg ter hoogte van haakse parkeerplekken. Dit is het smalle gedeelte van de straat mét geveltuinen. De afmetingen en het wel/niet hebben van een voortuin kan op een ander deel van de weg anders zijn.

Geef je mening

Voordelen

Wat vind je goed aan deze wegindeling?

Bewoners Kranenburgweg | 22 april 2024 09:16

Als bewoners van de Kranenburgweg zijn wij ook voor een fijne leefomgeving, inclusief GROEN en een VEILIGE straat, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus teken de petitie voor de optie die de gemeente niet laat zien, via onze flyer of www.kranenburgweg.nl Kijk op die site hoe het nog VEILIGER kan en er wel ruimte voor meer GROEN in het hele Geuzenkwartier blijft. Stem voor optie 1 en laat in de reactie weten dat het een tegenstem is, kijk voor de toelichting op www.kranenburgweg.nl Bedankt!



Ivo Luz Bentes | 22 april 2024 13:34

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. www.kranenburgweg.nl



maikel Postema | 22 april 2024 16:35

Ik stem tegen alle drie de opties. De weg is goed zoals die is. Het is ook apart dat met de parkeerproblemen in onze wijk er 70 plekken weg worden gehaald. De bewoners met kinderen zouden het meer waarderen als het fietspad op de Houtrustweg wat veiliger wordt!!!



willem den Heijer | 22 april 2024 18:46

ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. [hier is dan nog ruimte voor



Mirjam Vogelaar-Bruin | 22 april 2024 19:08

Ik vind het totaal niet nodig iets te veranderen. Bomen kunnen makkelijk toegevoegd worden op de stoep aan de groen/waterkant. Parkeerplekken moeten behouden blijven.



Lenie Postema | 22 april 2024 16:21

Alle drie de opties zijn niet handig omdat we een groot parkeerprobleem hebben in onze wijk. Wij kunnen nu al ons auto niet kwijt laat staan dat er 70 plekken verdwijnen.



Nel Boks | 22 april 2024 21:08

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat Mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtrace wordt voorbereid. Graag de situatie houden zoals het is



Eric De Mos | 22 april 2024 13:33

Leuk dat er iets veranderd voor de fietsers. Ik heb gekozen voor de minst slechtste optie. Belachelijk om in een wijk met veel parkeerdruk het aantal parkeerplaatsen drastisch naar beneden bij te stellen. Zie mijn stem dan ook als een proteststem aub!



A de Jager | 22 april 2024 21:23

Ik woon op de KBweg. Alle opties zijn slecht maar optie 1 is het minst slecht.
Ik wil dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Daarnaast wil ik zeker geen boom voor mijn deur. Er is hier al heel veel groen en ik wil graag de zon in mijn huis blijft schijnen en de auto niet onder de ellende van bomen en vogelpoep komt te zitten. Kortzichtigheid van de gemeente: Kijk verder dan het hek hoog is: allemaal groen!



René den Heeten | 23 april 2024 11:25

Wij wonen met veel plezier en tevredenheid aan de Kranenburgweg. Vrij uitzicht, brede stoep en straat, veilige weg voor alle weggebruikers, een 60 meter groenstrook voor de deur (Verversingskanaal) en nagenoeg voldoende parkeerplaatsen voor alle wijkbewoners. De gemeente houdt zich aan het principe ‘groen tenzij…’. Dus wat te doen met: groen tenzij...dit ten koste gaat van bewonerstevredenheid?



Bastiaan Jol | 22 april 2024 21:54

Er is geen optie om tegen de veranderingen te stemmen, maar zie deze stem als een proteststem. De veiligheid voor fietsers en het groen zijn niet de problemen in deze wijk. Het niet kunnen parkeren is het grootste probleem in deze wijk. Met deze aanpassingen wordt het grootste probleem dus juist groter gemaakt.



yvonne schouw | 23 april 2024 12:07

Ik woon op de KBweg. Alle opties zijn slecht maar optie 1 is het minst slecht.
Ik wil dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Daarnaast wil ik zeker geen boom voor mijn deur. Er is hier al heel veel groen en ik wil graag de zon in mijn huis blijft schijnen en de auto niet onder de ellende van bomen en vogelpoep komt te zitten. Kortzichtigheid van de gemeente: Kijk verder dan het hek hoog is: allemaal groen!



Michel de Kruijff | 22 april 2024 12:19

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. [hier is dan nog ruimte voor een persoonlijke toevoeging in eigen woorden van max. 100 tekens]. Zie ook mijn email en



Esther De Bruijn | 23 april 2024 15:29

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Henk Bal | 24 april 2024 00:42

Ben bewoner van de Van Wesenbekestraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Daarnaast is bij invoering eenrichtingsverkeer veel sluipverkeer in de wijk te verwachten.



Martin Hendriks | 24 april 2024 14:19

Ik ga mee met de visie van de "Kranenburggroep ". en stem tegen



Marten Houweling | 23 april 2024 17:50

Dit is de beste van de slechtste optie. Hoe de indeling nu is zijn er meer parkeer plekken die hard nodig zijn savonds na 9 uur is het vol ook met bewoners uit omliggende straten en zomers overdav vaak met toeristen. Dus huidige situatie is beste. Verder kan er meer groen bijgezet worden op de stoepen.



Karen Helliesen | 23 april 2024 18:25

Ik ben bewoner van de Jacob Cabelliaustraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



M Beckers | 23 april 2024 18:40

Ik woon aan de Kranenburgweg en ik ben voor geen van de 3 opties. Dus ook niet voor optie 1 waarop ik gestemd heb. Ik wil wel graag laten weten dat ik hier met veel plezier al bijna 25 jaar woon en dat komt door de mooie bomen en struiken langs het kanaal en het wijdse uitricht waardoor je kunt genieten van de meest prachtige zonsondergangen. Maar ook door de rust. Er hoeft niets te veranderen. Waarom luistert de gemeente niet naar de bewoners?



M. van der Maas | 23 april 2024 20:23

Natuurlijk zijn we ook voor een veilige, fijne leefomgeving. Maar de drie voorgestelde opties zijn geen verbetering. Het weghalen van parkeerplaatsen is onacceptabel, daar ook de bewoners van omliggende straten daar gebruik van maken. Stem op optie 1 is niet omdat we het daar mee eens zijn maar we willen wel gehoord worden door de gemeente. Check out de site www.kranenburgweg.nl voor de echte foto’s van de straat en niet de gephotoshopte versie op deze site. En steun ons met de petitie. Bedankt



Manon Vroege | 23 april 2024 21:45

willem den Heijer | 22 april 2024 18:46
ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Belastinggeld kan beter gespendeerd worden aan dringendere zaken!



Robin Rietveld | 24 april 2024 15:11

Alle opties zijn slecht, er is een tekort aan parkeerplaatsen, er verdwijnen er steeds meer. Erg frustrerend en onacceptabel !



I van Dijk | 23 april 2024 16:44

Ik ben bewoner van een zijstraat van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat Mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtrace wordt voorbereid. Graag de situatie houden zoals het is



annie kuyt | 24 april 2024 08:02

Gewoon laten hoe die nu is …….
Hij is daar mooiiii



Nathalie Strookman | 24 april 2024 14:48

Ik woon al bijna 9 jaar in de Sonoystraat en ga deze zomer verhuizen naar de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie is een tegenstem. Ik ben het dus niet eens met de voorgestelde opties. Ik wil dat de brede stoep wordt behouden, dat er geen tramtrace wordt voorbereid. Als de gemeente wat wil verbeteren zorg dan dat het fietsoversteekpunt op de houtrustweg veiliger wordt. Laat de Kranenburg weg zo, plant wat meer bomen aan de waterkant en iedereen is blij. Kost ook nog eens veel minder geld.



Joost van der Leeden | 24 april 2024 16:09

Ik ben bewoner van de Jacob Cabelliaustraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



jaap pronk | 24 april 2024 16:43

Ik vindt alle aangeboden opties niks. De optie van de bewoners vindt ik wel wat deze zou ik graag uitgewerkt zie



Christine Sijtsma | 24 april 2024 21:04

Wat een dilemma! Ik ben voor meer groen en denk dat dit goed is tegen de hittestress en het zorgt voor een gezondere leefomgeving, maar 50 parkeerplekken minder zal moeilijk gaan. Voor rolstoelgebruikers en mensen die slecht ter been zijn kunnen aan de kant van de groenstrook niet meer goed uitstappen. Dan moet je nog maar net een plekje kunnen vinden langs de kant van de stoep om veilig uit je auto te kunnen komen.



M Baak | 24 april 2024 21:08

Ik ben tegen alle 3 de opties. Kost veel te veel parkeerplekken waarvan we er al te weinig hebben in onze wijk. Waarom verandering en niet houden zoals het nu is? De Kranenburgweg is breed, veilig en bied voldoende parkeerplekken. Weg gegooid geld deze 3 opties. Gebruik het ergens anders voor wat wel nut heeft.



Stephan van der Kolk | 23 april 2024 20:39

Goed aan deze wegindeling is dat het tweerichtingsverkeer heeft. Verder niks.



Manon Vroege | 24 april 2024 08:07

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Belastinggeld kan zinvoller worden besteed!
www.kranenburgweg.nl



Frank Gunters | 24 april 2024 10:13

Ik woon op de Kranenburgweg. Mijn stem op wegindeling 1 betekent niet dat ik dit de beste optie vind, maar ik wil wel dat mijn stem wordt gehoord. Meer groen is prima, maar we willen de brede stoep behouden, geen parkeerproblemen en geen (voorbereiding voor een) tramtracé. Een fietsstraat a la de Conradkade maakt het voor de fietser juist onveiliger tov de huidige situatie.



Manon Vroege | 24 april 2024 16:12

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



N. Overman | 24 april 2024 16:49

Ik ben het absoluut NIET eens met de geboden 3 opties. Mijn stem is dus een proteststem die alleen op deze manier kan worden gegeven,
Luister naar de bewoners !!
We hebben een prima alternatief plan



Atilla Ipek | 24 april 2024 17:42

Geen een optie is goed. Kranenburgweg is nu al jaren een veilige en brede weg/route voor fietsers. Er gebeuren geen ongelukken op de kranenburgweg zelf. Er is geen sprake van hittestress; het is er al heerlijk groen en gezellig. Terug naar de tekentafel en pak de alternatieve plan van de bewoners op die als beste weten wat goed voor kranenburgweg is.



M. Maseland | 24 april 2024 19:02

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Paul Dubuisson | 25 april 2024 10:10

Als bewoners van de Kranenburgweg zijn wij ook voor een fijne leefomgeving, inclusief GROEN en een VEILIGE straat, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus teken de petitie voor de optie die de gemeente niet laat zien, via onze flyer of www.kranenburgweg.nl
Ik wil zeker geen boom voor mijn deur. Er is hier al heel veel groen en ik wil graag de zon in mijn huis blijft schijnen en de auto niet onder de ellende van bomen en vogelpoep komt te zitten.



Astrid Benerink | 25 april 2024 11:19

Bewoners Kranenburgweg | 22 april 2024 09:16
Als bewoners van de Kranenburgweg zijn wij ook voor een fijne leefomgeving, inclusief GROEN en een VEILIGE straat, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus teken de petitie voor de optie die de gemeente niet laat zien, via onze flyer of www.kranenburgweg.nl Kijk op die site hoe het nog VEILIGER kan en er wel ruimte voor meer GROEN in het hele Geuzenkwartier blijft. Stem voor optie 1 en laat in de reactie weten dat het een tegenstem is.



Roel Rutgers | 25 april 2024 14:20

parkeren, veiligheid en groen zijn thema's van onze wijkagenda. het is goed dat er aandacht voor groen is in dit profiel. De doorsneden geven nog geen blijk dat de parkeerdruk in de wijk goed meegewogen is in het ontwerp. De balans tussen de fietsroute, vergroening en parkeerdruk moet op een eerlijke manier gemaakt worden. Mijn stem betekent dus niet dat ik dit de beste wegindeling vindt, maar dat ik een eerlijker en transparantere inspraak procedure wil.



E van der H | 25 april 2024 15:51

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd en alternatieven van de bewoners worden genegeerd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Amy kleijn | 26 april 2024 07:58

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



josephine Borgmeijer | 26 april 2024 12:06

Deze keuze is alleen maar omdat ik niet wil dat mijn stem verloren gaat. Echter ben ik van mening dat de geliefde Kranenburgweg moet blijven zoals hij is. Geen onnodig geld verspillen. Doe er iets nuttig mee!
Blijf af van de eerder verbeterde parkeerplekken voor bewoners uit de omliggende nauwe straten. Waarom iets dat goed werk, veranderen? Fietsers hebben alle ruimte, geen ongelukken gebeuren er. Groen genoeg en wat er voor rekening komt van de gemeente, wordt NIET onderhouden!



Deborah Witkamp | 26 april 2024 13:30

Er is een groot parkeerprobleem in de wijk. Ik loop vaak ver met kleine kinderen. Dit maakt dat probleem nog groter. Bomen kunnen toegevoegd worden in de groenstrook. De weg is een fijne fietsstraat nu.



Tamara Klapwijk | 26 april 2024 18:12

Ik vind dit niet goed. Ik kies optie 1 om een tegenreactie te kunnen geven. Wij hebben hier in de wijk al genoeg parkeerproblemen. Er wordt niet geluisterd naar ons als bewoners. Wij krijgen geen inspraak. Dus gemeente bij deze: ik wil gehoord worden! Ik zou graag zien dat de gemeente de bewonersoptie uitwerkt! Dus het alternatieve plan van de bewoners.



LJ Klapwijk | 26 april 2024 18:21

Ik vind dit niet goed en kies optie 1 om hier mijn mening te kunnen geven. Ik ben voor de optie van de bewoners. Ik verwacht dan ook dat de gemeente de bewonersoptie uit werkt. Ik ben niet tegen groen maar wel tegen het verlies van zoveel parkeerplekken. Wij worden als bewoners niet gehoord.



Elja Pot | 26 april 2024 19:00

Met geen van de opties ben ik het eens. Graag wil ik dat de gemeente de bewonersoptie uitwerkt.



Eefke Groot | 26 april 2024 19:12

Ik vind het niet nodig iets te veranderen. Bomen kunnen makkelijk toegevoegd worden op de stoep aan de groen/waterkant. Parkeerplekken moeten behouden blijven in een wijk met hoge parkeerdruk. Het groen moet toegevoegd worden ín de wijk. Niet een focus leggen aan de rand waar al veel groen is. Ik stem NIET voor deze optie, maar voor de optie van de bewoners zelf.



lia knoester | 26 april 2024 19:52

Dit vind ik de minst verwerpelijke optie. We vinden het prima dat er vergroening komt . U geeft echter niet alle informatie , nl. dat het u niet alleen is te doen om een fietsstraat, maar ook om een reservering voor een trambaan. Bovendien bent u niet bereid open te staan voor de bijdrage van bewoners, terwijl zij dit conform de Omgevingswet moeten en zelfs mogen mee beslissen. U houdt ook geen rekening met het beschermd stadsgezicht. Ik doe mee om mijn stem niet verloren te laten gaan.



Juriaan Revallier | 27 april 2024 08:17

Ik ben bewoner van de Ripperdastraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Er is nergens een optie om parkeerplekken te behouden, waardoor er een groot probleem gaat ontstaan.



lisa mons | 27 april 2024 09:48

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg) Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



N. Overman | 27 april 2024 11:17

Dit is een proteststem omdat ik tegen deze opties ben maar ik wil wel gehoord worden.
Van een veilige ruime indeling wordt een gevaarlijke en krappe situatie gemaakt



Elja Pot | 27 april 2024 13:46

Aanvulling op mijn eerder verzonden e-mail.
Wat mij betreft is het totaal onnodig om de Kranenburgweg fietsvriendelijker te maken. Ik fiets er zeer regelmatig en het is er eigenlijk altijd rustig. Dit in tegenstelling tot de sterfietsroute langs de Conradkade, daar heb ik altijd last van auto's die vlak achter me rijden.
Wij wonen zelf in de Kenaustraat en parkeren meestal aan de Kranenburgweg, omdat de parkeerdruk in onze straat erg hoog is. We vrezen voor het verdwijnen van parkeerplaatsen.



desiree kroon | 29 april 2024 20:49

Niet eens met de geboden opties. Zie graag dat de gemeente de bewonersoptie uitwerkt.



Delle Delle | 1 mei 2024 22:04

Ik moet helaas opmerken dat de uitvraag misleidend en ook onzorgvuldig is. U vraagt de bewoners oordeel over een voorkeursvariant obv één principedoorsnede te geven die alleen voor een zeer klein gedeelte van de Kranenburgweg geldt. De uitdagingen van deze keuzes voor een (nog) veiligere verkeersoplossing liggen op andere punten langs de Kranenburgweg! Geef eerst meer inzicht in de knelpunten verderop in de straat per variant.



Marijke Kempeneers | 3 mei 2024 13:31

Ik vind hier niets goeds aan. Woon sinds mijn geboorte, nu bijna 75 jaar, op de Kranenburgweg. Ik heb uitsluitend op optie 1 gestemd omdat ik wil dat mijn stem wordt gehoord. Ik kan me niet heugen dat ooit een fietsongeluk op het brede gedeelte van de Kranenburgweg heeft plaatsgevonden.Alle argumenten die de gemeente aandraagt snijden m.i. geen hout. Destijds, toen Norfolk nog over de weg denderde, hebben de bewoners gevraagd om verkeersbeperkende maatregelen. Dit kon niet omdat de weg vrij moes



Larysa Lozytska | 24 april 2024 17:42

Ik ben niet eens met de geboden opties. Ik wil NIET parkeerplekken verdwijnen! Ik vraag de gemeente op de bewonersoptie uitwerkt.



Elisabeth Tibboel | 24 april 2024 17:54

Ik ben het niet eens met de geboden opties ik wil dat de gemeente de bewonersoptie uitwerkt



Caspar Wieten | 24 april 2024 18:12

Ik ben het niet eens met de geboden opties. Het verminderen van de parkeerplaatsen gaat voor een gigantisch probleem zorgen in de wijk. Daarom mijn verzoek om de bewoners optie verder uit te werken.



Iris Millenaar | 24 april 2024 18:14

Ik ben het niet eens met de geboden opties. Er is momenteel nauwelijks genoeg parkeergelegenheid voor de wijk - we kunnen de haakse parkeerplaatsen echt niet missen als we de wijk leefbaar willen houden. Graag zie ik andere opties tegemoet.



M. Maseland | 24 april 2024 19:01

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Chris Wallace | 24 april 2024 20:39

I am a resident of Sonoystraat, adjacent to Kranenburgweg. My vote for this option does NOT mean that I think this is the best road layout, but I DO want my voice to be heard. The municipality has not listened to us enough so far. All residents want the wide sidewalk to be preserved, that no parking spaces are lost and that no tram route is prepared. Please consult with residents to find a solution which we can all buy into, instead of giving options that are not in the interest of the communit.



H. Baak | 24 april 2024 21:27

Ik ben met alle 3 de opties niet eens. De huidige situatie is prima, verandering is niet nodig. De parkeerplekken moeten behouden blijven.



Serge Wennen | 24 april 2024 22:31

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Zie ook mijn email en www.kranenburgweg.nl



Serge Wennen | 24 april 2024 22:42

Ik zie totaal GEEN voordelen.
Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. www.kranenburgweg.nl



Rob Hoefnagels | 24 april 2024 22:53

Alle 3 alternatieven zijn een gebrek aan respect voor de bewoners. Het initiatief vanuit de buurt overnemen is de enig juiste oplossing als er wat moet veranderen. De noodzaak om iets te veranderen is er niet eens



Henriët Blauw | 24 april 2024 23:52

Ik heb mijn stem gegeven maar ik ben het helemaal niet eens met het plan om de parkeerplaatsen te veranderen.Dit kan echt niet in een wijk waar het aantal parkeerplaatsen nu al te klein is.



Maria Versseput | 25 april 2024 10:56

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de Van Egmondstraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Gerard Benerink | 25 april 2024 11:13

de stoep aan de bewonerskant breed blijft



Arie Kleijn | 25 april 2024 12:00

Ik stem tegen deze 3 opties omdat dit teveel parkeerplekken kost. Met als resultaat een nog hogere parkeerdruk in de wijk. Wil dan ook dat de bewoners optie nader wordt uitgewerkt.



Rob Verberne | 25 april 2024 17:10

het is een belachelijk plan, het lost een probleem op wat er niet is



Michel Bitter | 25 april 2024 18:41

Ik ben het niet eens met de geboden opties. Ik wil dat de gemeente de bewoners optie uitwerkt



simeon tienpont | 25 april 2024 18:55

Ik ben het niet eens met de geboden opties, gemeente moet de bewonersopties eerst verder uitwerken.



Martin Pronk | 25 april 2024 19:45

Plan van de bewoners is prima.



Anna Danieli | 25 april 2024 20:32

k ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid



Anna Danieli | 25 april 2024 20:34

k ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid



Wampie Wennen-Boerkamp | 26 april 2024 00:08

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg 88. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Er is al veel groen, wellicht een mooi nieuw hek.



N Lorje | 26 april 2024 07:31

Alle drie de opties zijn niet handig omdat we een groot parkeerprobleem hebben in onze wijk. Wij kunnen nu al onze auto niet kwijt laat staan wanneer er 70 plekken verdwijnen.



Hans Koers | 26 april 2024 07:59

Alle drie de opties zijn niet handig omdat we een groot parkeerprobleem hebben in onze wijk. Wij kunnen nu al ons auto niet kwijt laat staan dat er 70 plekken verdwijnen.



Sandra Zoutenbier | 27 april 2024 15:14

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Rob De Jong | 27 april 2024 15:55

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. www.kranenburgweg.nl



lia knoester | 27 april 2024 16:11

Zie onderstaande mail.
afz. A.G.Eijkelhoff partner A.W.P. Knoester



Ricardo Bolman | 28 april 2024 12:19

Ik ben bewoner uit de buurt en kies voor optie 1 onder protest. De uitgewerkte versie van de bewoners is naar mijn idee beter. Geen verder verlies van parkeerplaatsen en genoeg mogelijkheden voor extra groen. Duidelijke scheiding tussen fiets en auto verkeer in de tekening. Dus bij deze wil ik aangeven dat ik kies voor optie 4!!!!!!



Evelien IJzendoorn | 28 april 2024 13:01

Ik stem op deze optie onder protest. Mijn voorkeur gaat uit naar de optie die de bewoners zelf hebben aangedragen. Hierin is er
Behoud van de parkeerplekken, genoeg groen en duidelijke afscheiding tussen fiets en auto. Mijn stem gaat dus naar optie 4



Noureddine Bouamrine | 28 april 2024 13:16

Ik ben het niet eens met alle drie de geboden opties. De optie die de bewoners zelf voorstellen moet eerst serieus onderzocht worden!!! Bewoners worden niet gehoord en serieus genomen!!! De meeste bewoners hebben de auto hard nodig om van en naar werk te komen. Veiligheid fietsers is niet aan de orde, alternatief is de overkant van het kanaal waar een prima fietspad is aangelegd. Aan een tram hebben we daar absoluut geen behoefte!



Angelique Behrtel | 28 april 2024 14:19

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Karlijn Rakels | 28 april 2024 14:50

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat Mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtrace wordt voorbereid. Graag de situatie houden zoals het is



M. Keus | 28 april 2024 17:18

k ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



M. Keus | 28 april 2024 17:20

k ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid



J.H. Blom | 28 april 2024 20:26

Ik ben bewoner van de Westduinweg . Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Frits Wessel | 28 april 2024 20:37

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg, ik ben absoluut tegen alle 3 de opties, de aangeboden opties zijn onnodig, geldverspillend en het argument de straat veiliger te maken is waanzin! Dit is voor alle vormen van ongemotoriseerd vervoer de veiligste en meest overzichtelijke straat van Den Haag. Het lijkt een onderliggende bedoeling te verhullen (tram!) Het vervallen van de parkeerplekken gaat de veiligheid in de buurt alleen maar verminderen. Gemeente !! luister naar de wijk en de bewoners.



Vanessa Kutschis | 29 april 2024 12:02

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Esther Wessel-cox | 29 april 2024 12:02

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid op een zogenaamde groenstrook. De kranenburgweg is veilig genoeg voor fietsers. Ik wil dus graag dat de straat blijft zoals hij nu is!



Nika Wessel | 29 april 2024 12:16

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid op een zogenaamde groenstrook. De kranenburgweg is veilig genoeg voor fietsers, ik wil dus graag dat de straat blijft zoals hij nu is!!!!!!



Nika Wessel | 29 april 2024 12:18

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid op een zogenaamde groenstrook. De kranenburgweg is veilig genoeg voor fietsers, ik wil dus graag dat de straat blijft zoals hij nu is!!!!!!



Martin Vergeest | 29 april 2024 22:05


Ik ben bewoner van de (andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Zie alternatief van de bewoners Kranenburgweg met de parkeervakken schuin aan de zijde van de woningen.



Kees Bruin | 30 april 2024 15:53

Als bewoner van het Geuzenkwartier ben ik tegen alle 3 variaties omdat dit te koste gaat van ruim 70 parkeerplaatsen. Het haaks parkeren op de Kranenburgweg welke in de 3 variaties komt te vervallen is noodzakelijk voor de achter liggende straten/woonwijk. Ik verzoek de gemeente naar de bewonersoptie te kijken en deze verder uitte werken http://www.kranenburgweg.nl/ En anders het houden zoals het nu is. De Kranenburgweg is breed, veilig en bied voldoende parkeerplekken.



helena dijkhuizen | 30 april 2024 16:44

Ik ben het met geen van de 3 opties mee eens ,de kranenburgweg is veilig zoals hij nu is.Gebeuren weinig ongelukken ,de parkeerplaatsen moeten blijven.Deze zijn toen der tijd niet voor niets aangelegd.Gebruik ons belasting geld uit voor problemen die echt nodig zijn.Wij zitten ook niet te wachten op een tram,de bus verbindingen zijn goed genoeg.



Gwendoline Borgmeijer | 30 april 2024 18:15

De straat is goed zoals hij is! Net voor miljoenen aangepast. Ik kies voor de straat zoals hij nu is, zonder aanpassingen. Wat is er mis met de overige fietspaden richting strand en haven? Aan de overkant (houtrustweg) is al een ruim fietspad in beide richtingen! Net als op de Boetzelaerlaan! Stop met het pesten van de Hagenaars en Hagenezen! We betalen ons al helemaal blauw! Laat onze straat zoals hij is. Het zou fijn zijn als de gemeente eens zou luisteren naar de inwoners!



Tineke Pronk | 30 april 2024 19:01

Er is niets goeds aan deze indeling.
Ik ben bewoner van de Jan van Houtstraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Willemijn Noordhoff | 30 april 2024 20:10

Ik ben het niet eens met de voorgestelde optie van de gemeente en wil dat de gemeente de bewoners optie uitwerkt. Het oa verdwijnen van 70 parkeerplekken is verre van logisch.



E. Zijlstra | 30 april 2024 21:42

Ik ben bewoner in de wijk langs de KBW en wil mijn stem laten horen, maar ben absoluut TEGEN de 3 omschreven voorstellen. Ik wens behoud parkeermogelijkheden en geen voorbereiding op komst tramtracee.



Ingrid de Kruijff | 1 mei 2024 18:55

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Desir van Enthoven | 1 mei 2024 21:14

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Desiderius van Enthoven



Kees Kleijmeer | 2 mei 2024 10:13

Tegen alle geboden opties. Vergroening is goed, maar er is momenteel geen gebrek aan groen op de Kranenburgweg. Wel ruimte voor verbetering van het huidige groen. Er kunnen geen parkeerplekken verwijderd worden.



Marie-José Wagener-van de Kamp | 2 mei 2024 11:57

Ik ben bewoonster van het Statenkwartier. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft. Ik wil ook dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan, want ik kan maar één klein stukje lopen en als ik op bezoek ben daar moet ik dichtbij kunnen parkeren. Ook geen tramtracé voorbereiden daar.



Jeroen Alberts | 3 mei 2024 11:20

Er is niks mis met de huidige indeling van de Kranenburgweg. Er rijd weinig verkeer en er is meer dan genoeg ruimte voor fietsers en auto’s. Een opknapbeurt zou best goed zijn maar niet noodzakelijk. Stop het geld in het opknappen van achterstandswijken.



Renate van der Zee | 3 mei 2024 14:21

Ik ben het niet eens met de geboden opties. Ik wil dat de gemeente de bewonersoptie uitwerkt. Er is plek genoeg voor èn een vrijliggend dubbel fietspad èn gestoken parkeren èn extra groen èn een brede stoep. Fietsen op de Kranenburgweg is trouwens al volkomen veilig.



Kim Bouts | 3 mei 2024 16:17

Dit vind ik onnodig. Het is een veilige straat: breed en weinig verkeer.



Dre Delle | 3 mei 2024 19:43

Als bewoner van de Van Egmondstraat ben ik verontwaardigd over het feit dat de gemeente Den Haag zich heeft laten verleiden om gemanipuleerde foto’s te gebruiken om de bewoners te misleiden! De foto op de flyer is dermate gephotoshopt, dat je steil achterover slaat! Fake-nieuws om je gelijk te halen? Bah! De gemeente bewijst weer bewust onbetrouwbaar te zijn! Gemeente schaam je!
Verder kan niemand op alleen één doorsnede die maar voor 7 huizen geldt stemmen! Dus NEE!



Willemijn Noordhoff | 3 mei 2024 21:16

Ik ben bewoner van de van Hoornestraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Willemijn Noordhoff | 3 mei 2024 21:18

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Robert Milders | 4 mei 2024 15:32

Geen voordelen. Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Als de Gemeente Den Haag per se vast wil houden aan geld verspillen is voor mij alleen de bewonersoptie acceptabel.



Walter Veen | 4 mei 2024 18:20

ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Belastinggeld kan beter gespendeerd worden aan dringendere zaken!



D Spaans | 5 mei 2024 20:22

Ik vind het als de situatie blijft zoals het is. Den Haag blijf eens een keer met je handen af van een goede bestaande situatie en geef onze belastingcenten niet uit aan onzinnige projecten. De wethouder van infrastructuur moet de ogen uit het hoofd schamen voor de wanordelijkheid van veel te smalle hoofd en doorverwezen.



Franka Wurdemann | 6 mei 2024 09:52

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Ik stem NIET op deze wegindeling maar op de optie beschreven in het het 'Alternatief plan bewoners'. Er zijn daarin bijzonder goede argumenten aangevoerd en dat voorstel voldoet zowel aan groen, parkeren en een veilig fietsnetwerk.



Nel Bezemer | 6 mei 2024 11:13

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Nico van Putten | 6 mei 2024 18:28

Tweerichtingsverkeer voor auto's



Maartje Kiebert | 7 mei 2024 06:28

Ik stem voor de vierde optie van de herinrichting van de Kranenburgweg van de bewoners. 

ALTERNATIEF PLAN BEWONERS; een wegindeling zoals hierboven getoond, waarbij er plek is voor EN een vrij liggend dubbel fietspad EN gestoken parkeren met ca. 260 parkeerplekken EN extra groen EN de brede stoep (zoals het beschermd stadsgezicht voorschrijft en waar bewoners zo van houden)



Bart Harthoorn | 7 mei 2024 07:28

Ik stem tegen de drie opties. Er zijn goede opties te bedenken voor meer groen, het behouden van de parkeerplekken en eventueel een apart fietspad. Laat de bewoners meedenken.

Ik ben voor meer groen in de wijk.



Jacqueline de Wolff-Kindt | 7 mei 2024 14:32

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de Willem de Zwijerglaan. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid



Miriam Spaans | 7 mei 2024 19:50

Proteststem tegen de voorgenomen plannen.Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de van Foreeststraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid



Marlous Scheenstra | 8 mei 2024 11:12

Wat mij betreft is de weg prima zoals die nu is, ik ondervind nooit hinder op de fiets of tijdens het hardlopen. Er lopen 2 straten paralel aan de Kranenburgweg, je fietst makkelijk via de van Boetzelaerlaan of via de Houtrustweg. Minder parkeerplek is geen optie, het komt regelmatig voor dat ik 10-15 minuten rondjes moet rijden voor een plek en het gebeurd niet dagelijks, maar als ik visite heb die met de auto komt moeten ook zij een kwartier rondjes rijden voor een plekje.



Dick Klok | 9 mei 2024 15:15

Ik ben bewoner van de van Egmondstraat Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Sandra Veen | 9 mei 2024 21:16

Ik ben bewoner van de Van Brederodestraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat Mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtrace wordt voorbereid. Graag de situatie houden zoals het is



Laurens van Ruijven | 10 mei 2024 16:36

Ik vind het een slecht plan en de gemeente biedt geen enkel goed altenatief plan. Het wordt tijd dat de gemeente echt naar de bewoners gaan luisteren. Met de huidige situatie is er nog ruimte om te vergroenen, is de parkerdruk in de Geuzenwijk goed hanteerbaar, is met de verkeersdrempels de snelheid al gematigd en kan de huidige wegindeling zonder veel kosten nog jaren lang mee.



Evert de Niet | 11 mei 2024 12:09

Evert de Niet 11 mei 2024 bewoner v. Foreeststraat, Geuzenwijk

Bewoners worden gedwongen uit drie opties, dit is geen burgerparticipatie. Kranenburgweg is al fietsveilig, geen trambaan, al groen langs het kanaal, 2 richtingsverkeer auto's en haaksparkeren handhaven, anders ontstaat sluipverkeer in de Geuzenwijk. De plannen van de gemeente ondermijnen de leefbaarheid, woongenot en veiligheid in de wijken.



Jet Kerkhoven | 11 mei 2024 14:59

Nja, niet zo veel. Dit is vooral bedoeld om aan te geven dat ik voor de optie van de omwonenden ben, het alternatieve plan.



Yvonne Sijtsema-Diks | 12 mei 2024 12:06

De situatie zoals die nu is moet blijven. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft en dat er vooral geen parkeerplaatsen verloren gaan. Wij zijn het vooral niet eens met de geboden opties en verzoeken de Gemeente om de bewonersoptie uit te werken.



Jeffery Mechelen, van | 12 mei 2024 22:13

Ik stem voor deze optie, NIET omdat ik dit de beste optie vind maar er is een ander alternatief die beter lijkt waarnaar de gemeente niet wil luisteren en de eigen "geheime" plannen aan het voor uitwerken is. Het alternatieve plan is het bewonersplan en ik wil graag dat de gemeente deze gaat uitwerken en als optie gaat aanbieden.
Als je iets wil verbeteren is het de oversteekplek bij de Houtrustweg of bij de kruising met de Nieboerweg, hier staat namelijk om de haverklap politie en ambulance.



René Frenken | 13 mei 2024 08:37

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. www.kranenburgweg.nl



Jeffery Mechelen, van | 13 mei 2024 10:10

Ik heb deze optie gekozen NIET omdat ik hier voor ben, maar omdat alle geboden opties geen recht doen aan de automobilisten. Graag het bewonersplan verder uitwerken als gemeente, hier wordt namelijk aan iedereen gedacht. Het "geheime" plan van de wethouder daargelaten met het tramtrace, is niet nodig want er rijdt al OV naar het Norfolk terrein. Je kan beter de oversteek op Houtrustweg aanpakken of kruising met Nieboerweg want daar staan regelmatig politie en ambulance voor ongevallen.



piet piet | 13 mei 2024 18:36

Als bewoners van de Kranenburgweg zijn wij ook voor een fijne leefomgeving, inclusief GROEN en een VEILIGE straat, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus teken de petitie voor de optie die de gemeente niet laat zien, via onze flyer of www.kranenburgweg.nl Kijk op die site hoe het nog VEILIGER kan en er wel ruimte voor meer GROEN in het hele Geuzenkwartier blijft. Stem voor optie 1 en laat in de reactie weten dat het een tegenstem is, kijk voor de toelichting op www.kranenburgweg.nl Bedankt!



Adam Adamski | 13 mei 2024 23:53

Ik ben bewoner van de van Wesenbekestraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord.
De parkeerdruk is erg hoog in de wijk, en het verliezen van parkeerplekken op de Kranenburgweg zal voor de hele wijk problematisch zijn. Daarnaast zie ik geen enkele noodzaak voor verandering. De Kranenburgweg is rustig, veilig en overzichtelijk is!



A. van Duijne | 14 mei 2024 08:24

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Als er al iets moet veranderen kijk dan naar de oplossing van de bewoners op www.kranenburgweg.nl



Brandy Murdock | 14 mei 2024 10:56

I am a resident of (Kranenburgweg, or another street). My vote for this option does NOT mean that I think this is the best road layout, but I DO want my voice to be heard. The municipality has not listened to us enough so far. All residents want the wide sidewalk to be preserved, that no parking spaces are lost and that no tram route is prepared.



Dmitrij Titov | 14 mei 2024 11:38

None, nothing to mention, no advantages



G. Kokke | 14 mei 2024 15:34

1) Kranenburg weg heb ik in de 15 jaar dat ik in de buurt woon nooit onveilige situatie meegemaakt, veilige fijne weg voor fiets en auto.
2) parkeren is nu al een enorm probleem. Uitvoeren van een maatregel betekent per definitie meer ellende en frustratie omwille van een maatregel die doorgedrukt wordt zonder betrokkenheid of luisteren naar bewoners.
Er is een goede optie geboden door bewoners, het vriendelijke verzoek om de optie tenminste te onderzoeken.



Bewoner Kranenburgweg | 14 mei 2024 22:33

Ten eerste zou ik graag zien dat we ontwerpen niet hoeven te beoordelen op basis van smaak, beleid of verouderde fietspad richtlijnen van CROW maar harde data die van toepassing zijn op onze situatie. Die data zie ik niet terug in de plannen.
Ten 2de heb ik begrepen dat de reden van doortrekken van sterfietsroute de aanleiding van deze plannen is. Vergroening lijkt nu echter de primaire motivatie van de ontwerpers of is het toch de groenstrook voor mogelijk toekomstige tram richting strand?

Bewoner Kranenburgweg | 14 mei 2024 22:42

Als je mij om mijn mening vraagt wil ik weten waarop ik iets moet beoordelen en het is nu vrij onduidelijk welke van de drie doelen doorslaggevend moet zijn in de beoordeling. Mijn hypothese (zonder dit te kunnen staven aan data) is: De huidige breedte van de straat biedt de meeste ruimte en veiligheid voor ALLE deelnemers aan het verkeer binnen een 30 km zone. Het idee dat door de fietser de prioriteit te geven dit de veiligheid ten goede komt is wat mij betreft onterechte aanname

Bewoner Kranenburgweg | 14 mei 2024 22:43

Mijn stelling is verder: Als er ruimte moet blijven voor een toekomstige tram en de huidige situatie niet leidt tot gevaarlijke verkeerssituaties? Stel voorlopig de aanpassingen uit totdat er een beslissing is gevallen of de tram moet komen of niet. Je zult zien dat nadat die keuze is gemaakt je veel minder compromissen hoeft te sluiten in een ontwerp en echt de beste oplossing voor de situatie die gaat gelden kunt neerzetten zonder onnodig geld uit te geven aan tijdelijke situaties

Bewoner Kranenburgweg | 14 mei 2024 22:47

Houdt ook rekening met het volgende: De afgelopen jaren is de diversiteit van de vervoersmiddelen die deelnemen aan het verkeer sterk veranderd. Dat zien we ook bij ons in de straat. Het gladde asfalt en de breedte van de weg wordt door menig “fietser” als erg aangenaam ervaren. Fietsers zijn tegenwoordig niet meer een uniforme groep mensen. "fietsers" hebben snelheden variërend van 10 tot 50km/h. Daarmee is wat je wilt verstaan onder een “sterfietsroute” wat mij betreft open voor interpretatie

Bewoner Kranenburgweg | 14 mei 2024 22:49

Is dit een route die ten goede komt aan de moeder op de elektrische bakfiets? de vader die naast zijn kind fietst naar school? De Fatbiker? De skater? De stepper? Allemaal groepen mensen die het fietspad volop gebruiken maar elkaar flink in de weg zitten als het gaat om snelheden en kwetsbaarheid op een smal stukje 'vergroende' “Kranenburgweg” zoals nu wordt voorgesteld.

Bewoner Kranenburgweg | 14 mei 2024 23:09

Het grootste issue met de voorgestelde ontwerpen is dit: Geen van de ontwerpen weten te overtuigen dat ze daadwerkelijk een verbetering geven tov huidige situatie op het volgende: (1) een echte duurzame oplossing niet iets tijdelijks tot de tram er ligt (2) leefbaarheid van de woonomgeving (3) veiligheid van het verkeer in algemeen (4) verbetering voor de fietser op de sterfietsroute (5) voldoende ruimte voor huidige bewoners om te parkeren (6) een oplossing die de natuur echt ten goede komt



bewoners Kranenburgweg | 14 mei 2024 22:56

De bereikbaarheid straat blijft hetzelfde, de stoep aan kanaal zijde vergroent voor wandelaars, hardlopers, honden uitlaten etc. Daar missen opties/ plaatsen voor fiets parkeer. Hogere begroeiing aan kanaal zijde (zuid west) zorgt voor schaduwrijke straat, helaas geen verdere uitzicht dan… Klein boompje aan huizenzijde meer sierlijke dan koelende functies. Vergroenen van pleintjes zorgt voor vriendelijke sociale buurt.



Sonja Brongers | 15 mei 2024 17:43

Ik zie geen voordelen aan de 3 voorstellen van de gemeente, waaruit bewoners nu kunnen kiezen. Ik zie meer in het alternatieve plan van de bewoners.



Maartje Kiebert | 15 mei 2024 20:40

Ik stem voor het alternatieve plan van de bewoners van de Kranenburgweg e.(n).o.: Laatstgenoemden hebben gesuggereerd om een vrij liggend fietspad aan te leggen, met ca. 260 gestoken parkeerplekken, eenrichtingsverkeer en groen.
Er is in dat geval plek voor EN een vrij liggend dubbel fietspad EN gestoken parkeren met ca. 260 parkeerplekken EN extra groen EN de brede stoep (zoals het beschermd stadsgezicht voorschrijft)



A.J. de JONG | 15 mei 2024 21:38

Van de 3 weg indelingen is no.1 wellicht de minst slechte.

De huidige wegindeling is in vele opzichten superieur.

Daarbij moet in aanmerking worden genomen dat naast de parkeerproblematiek (die vodoende toegelicht is) ook een rol speelt dat de Kraneburgweg een "levensader" is voor het Geuzenkwartier en andere achterlliggende straten omdat veel woningen allen via de Kraneburgweg bereikbaar zijn, door het vele één richtingsverkeer.



Françoise Catherin | 15 mei 2024 21:39

Meer groen is een goed idee en er is ruimte aan de groen/waterkant voor bomen en misschien meer planten aan de kant van de huizen.



Suzanne Droogh | 15 mei 2024 22:38

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.



Nadelen

Wat vind je minder goed of wat mis je?

Bewoners Kranenburgweg | 22 april 2024 09:16

Als bewoners van de Kranenburgweg zijn wij ook voor een fijne leefomgeving, inclusief GROEN en een VEILIGE straat, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus teken de petitie voor de optie die de gemeente niet laat zien, via onze flyer of www.kranenburgweg.nl Kijk op die site hoe het nog VEILIGER kan en er wel ruimte voor meer GROEN in het hele Geuzenkwartier blijft. Stem voor optie 1 en laat in de reactie weten dat het een tegenstem is, kijk voor de toelichting op www.kranenburgweg.nl Bedankt!

Reageren


C De Jong | 22 april 2024 09:58

Ik ben tegen alle 3 variaties het kost ons 50 tot70 parkeerplaatsen welke ons in 2015 toegezegd zijn om de parkeerdruk in het geuzenkwartier te ontlasten en de wijk voor de hulpdiensten toegankelijk te houden dit bewijst weer dat de gemeente totaal geen rekening houdt met de wensen van de omwonenden

Reageren


Peter Verbaan | 22 april 2024 12:01

Ik ben tegen alle 3 de opties. Kost veel te veel parkeerplekken waarvan we er al te weinig hebben in onze wijk. Waarom verandering en niet houden zoals het nu is? De Kranenburgweg is breed, veilig en bied voldoende parkeerplekken. Weg gegooid geld deze 3 opties. Gebruik het ergens anders voor wat wel nut heeft.

Reageren


Ananda van Welij | 22 april 2024 13:30

Ik ben tegen alle drie de opties. Het maken van een fietsstraat is onnodig (en geld verspilling!). Auto's letten ontzettend goed op met in/uit parkeren, op kruispunten wordt rustig en met respect met elkaar voorrang verleend. De hobbels maken dat auto's al langzaam rijden en de straat is meer dan breed genoeg voor iedereen. Parkeren is een crime in de wijk en wordt alleen maar erger. En wees eerlijk dat jullie op lange termijn een tram trace willen aanleggen.

Reageren


bezorgde bewoner | 22 april 2024 20:46

Als direct aanwonende voel ik me door de hele gang van zaken nogal bedrogen door de gemeente. Er is een serieus alternatief voorgesteld met een vrijliggend fietspad, dat zowel omwille van teveel asfalt/hittestress is afgewezen als vanwege de fietsersveiligheid. Terwijl een vrijliggend fietspad altijd veiliger blijkt te zijn dan een smalle fietsstraat met gemengd verkeer. Groen is ruimschoots voorhanden aan de kanaalzijde, maar dat wordt niet meegeteld. De bewonersbelangen worden geschaad nu!

Reageren


Alfred De Vries | 22 april 2024 17:13

Ik ben tegen alle 3 variaties. Dit plan kost de wijk 50 tot70 parkeerplaatsen, welke ons in 2015 toegezegd zijn om de parkeerdruk in het Geuzenkwartier te ontlasten en de wijk voor de hulpdiensten toegankelijk te houden. Dit bewijst weer dat de gemeente totaal geen rekening houdt met de wensen van de omwonenden

Reageren


Ivo Luz Bentes | 22 april 2024 13:35

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
www.kranenburgweg.nl

Reageren


M.A. Poelin | 22 april 2024 14:39

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.

Reageren


A de Jager | 22 april 2024 21:39

Ik mis betrokkenheid en kennis van zaken bij de gemeente. Alle 3 opties zijn slecht. Vooral omdat de gemeente niet luistert en een verborgen agenda heeft. De redenen die ze aanvoeren om alternatieve opties af te wijzen slaan ook nergens op. .

Reageren


yvonne schouw | 23 april 2024 12:05

Ik ben tegen alle 3 de opties. Kost veel te veel parkeerplekken waarvan we er al te weinig hebben in onze wijk. Waarom verandering en niet houden zoals het nu is? De Kranenburgweg is breed, veilig en bied voldoende parkeerplekken. Weg gegooid geld deze 3 opties. Gebruik het ergens anders voor wat wel nut heeft.

Reageren


Esther De Bruijn | 23 april 2024 15:34

Onnodig en geldverspilling; dit geldt voor alle 3 de opties

Reageren


Ronny Westerdijk | 22 april 2024 15:29

Het nadeel van de voorgenomen maatregelen van, zowel de van Bergenstraat (sluiting tussen de Koppelstokstraat en de Westduinweg voor auto's) en de aanpassingen aan de Kranenburgerweg hebben tot gevolg dat er NOG MEER autoverkeer door EEN WOONWIJK komt te rijden via de Datheenstraat, Menninckstraat en de Koppelstokstraat om de winkels Action, Kruidvat en de Jumbo te bereiken!!
De gemeente zoomt keer op keer in op plaatselijk probleem en vergeet hiermee de verschuiving van nog grotere overlast!

Reageren


René den Heeten | 23 april 2024 11:21

“Daarom moet de inrichting ervoor zorgen dat de straat fietsvriendelijker wordt. De route is snel, veilig en comfortabel voor de fietser.” De huidige, brede Kranenburgweg voldoet al ruimschoots aan die eisen: snel, veilig en comfortabel voor de fietser! Veel meer zelfs dan de voorgestelde smalle fietsstraat.

Reageren


Leoni Heijkers | 23 april 2024 16:13

Als bewoner van de Kranenburgweg en inwoner van de gemeente Den Haag vind ik dit geldverspilling en is het zonde van tijd, moeite en straat zoals die nu is. De straat is veilig en groen genoeg. Er is geen sprake van hittestress, dus extra bomen zijn niet nodig. Daarnaast is de parkeerdruk hoog bij de haakse parkeerplekken en is het dus onverstandig om die weg te halen. Verder zie ik deze actie ook vooral als een voorbereiding van een toekomstige tram. Dit is dus een stem TEGEN alle opties!

Reageren


Stephan van der Kolk | 23 april 2024 20:38

Van alle wegindelingen is deze opties het minst nadelig en zou mijn keuze ook niet zijn. Meer groen is niet nodig; er is groen genoeg. Helemaal slecht is dat er parkeerplekken verdwijnen en de parkeerdruk in de Geuzenwijk hiermee toeneemt. Een mooie brede weg is de Kranenburgweg al. Laat het zoals het is of vergroen meer op bestaande stoepen en pleinen.

Reageren


Vasant Bhoendie | 24 april 2024 20:48

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. Alle bewoners willen de brede stoep behouden en geen parkeerplaatsen verliezen. De gemeente geeft hier nu geen gehoor aan. Alternatieven zijn niet voldoende onderzocht en de aanname dat een sterfietsroute een fietsstraat moet zijn, is onjuist.

Reageren


Serge Wennen | 24 april 2024 22:32

Als bewoners van de Kranenburgweg zijn wij ook voor een fijne leefomgeving, inclusief GROEN en een VEILIGE straat, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus teken de petitie voor de optie die de gemeente niet laat zien, via onze flyer of www.kranenburgweg.nl Kijk op die site hoe het nog VEILIGER kan en er wel ruimte voor meer GROEN in het hele Geuzenkwartier blijft. Stem voor optie 1 en laat in de reactie weten dat het een tegenstem is, kijk voor de toelichting op www.kranenburgweg.nl Bedankt!

Reageren


Anneke Kleijn | 25 april 2024 10:44

Ik ben het niet eens met de geboden opties en wil dat de gemeente de bewoners optie uitwerkt!!!!

Reageren


N. Overman | 24 april 2024 16:56

Geldverspilling.
Verlies van parkeerplekken.
Veiliger dan nu wordt het niet.
Als bewoner van de Kbw wil ik Geen lawaai en trillingen voor de deur van een tram die bovendien niet nodig is

Reageren


Rob Hoefnagels | 24 april 2024 22:47

Parkeerplaatsen schrappen levert alleen problemen op. Het gaat ten koste van bewoners. Leg wat meer drempels aan. Groen is er genoeg. Een racebaan voor fat bikes hebben we zeker niet nodig.

Reageren


Hala Talib | 25 april 2024 16:06

Ik ben het ONEENS met de voorgestelde opties. Het voorstel om 110 parkeerplekken uit onze wijk te halen is onverantwoordelijk en ronduit schandalig. Parkeren is nu al een nachtmerrie en de mobiliteitscrisis waar we al onder lijden wordt hierdoor alleen maar erger. Begrijpen jullie wel welke chaos en stress dit veroorzaakt? Stop met deze waanzin en werk aan een alternatief plan dat wél werkt voor de bewoners.

Reageren


Stella Visser | 26 april 2024 19:13

Ik ben tegen alle drie de gegeven opties door de gemeente. Het is onbegrijpelijk dat er drie plannen komen waarbij ca. 70 parkeerplekken gaan verdwijnen op een locatie waar hierdoor een groot parkeerprobleem gaat ontstaan. Deze parkeerplekken op de Kranenburgweg zijn een aantal jaar geleden om deze reden juist gecreëerd, om dat nu vervolgens terug te draaien onder het mom van "fietsveiligheid" en "vergroening", wat naar mijn idee geen problemen zijn bij de huidige inrichting.

Reageren


Ton Treebusch | 27 april 2024 16:45

Ben tegen alle drie de opties van de gemeente. Door het opheffen van de haaksparkeervakken vergroot je de parkeerdruk op de omliggende straten. Misschien is dit wel de bedoeling. De optie van de projectgroep Staten-en Geuzenkwartier spreekt mij meer aan en heeft mijn voorkeur.

Reageren


Maudy Kooimans | 6 mei 2024 23:28

Alle 3 de opties vind ik geen goede indelingen. Temeer omdat er teveel parkeerplekken verdwijnen in een wijk waar al een hoge parkeerdruk is. Graag zou ik willen dat de gemeente de bewonersoptie uitwerkt. Dat zou mijn stem zeker krijgen.

Reageren


Jeffrey de Neef | 6 mei 2024 23:58

Als bewoners van de Van Egmondstraat, vind ik alle drie de opties niet goed. Ik wil graag dat de BEWONERSOPTIE wordt uitgewerkt door de gemeente. Die optie houdt rekening met veiligheid en groen. Het is belachelijk dat er in de opties van de gemeente zoveel parkeerplaatsen worden opgeofferd.

Reageren


Eddy Collard | 15 mei 2024 13:13

Ik ben tegen alle 3 variaties. Dit plan kost de wijk 50 tot70 parkeerplaatsen, welke ons in 2015 toegezegd zijn om de parkeerdruk in het Geuzenkwartier te ontlasten en de wijk voor de hulpdiensten toegankelijk te houden. Dit bewijst weer dat de gemeente totaal geen rekening houdt met de wensen van de omwonenden

Reageren


Christiaan Schaap | 24 april 2024 11:46

Als een bewoner ben ik tegen alle 3 de plannen en is dit een protest stem. Er is geen nu geen probleem in de wijk maar word er wel een gecreëerd door deze plannen. Stop deze waanzin.

Reageren


Joost van der Leeden | 24 april 2024 16:10

Ik ben bewoner van de Jacob Cabelliaustraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.

Reageren


Hansjorg Hersbach | 24 april 2024 17:51

Ik vind het onjuist dat de Gemeente met maar 1 voorstel komt die die 3 varianten kent. Ik zie geen alternatieven voor een normale zwarte weg met 2 rode fietspaden. Ook verdwijner er teveel parkeerplekken en daarnaast heeft deze weg geen vaste breedte maar zo wordt het wel gepresenteerd.
En haal aub dat foeilelijke hek weg die de groene buitenruimte alleen maar inkapseld.

Reageren


hester kuiper | 24 april 2024 18:18

minder parkeergelegenheid autos' terwijl de gemeente daar in deze wijk al zo schandalig in de mindering gaat; (elektrische plaatsten die te weinig gebruikt worden en fietsvlonders)

Reageren


Petra Biemans | 24 april 2024 22:37

Alle opties zorgen ervoor dat er veel te veel parkeerplekken verdwijnen. Dan wordt het weer onleefbaar in de buurt. Dit is niet realistisch. Kortom wij zijn voor groen, maar niet op deze manier. Het plan levert daarna teveel parkeeroverlast op. Dus graag het plan van de bewonerscommissie uitwerken. Dan wordt er pas echt geluisterd en doen we echt mee.

Reageren


Serge Wennen | 24 april 2024 22:44

Ik zie enkel nadelen.
Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. www.kranenburgweg.nl

Reageren


Henriët Blauw | 24 april 2024 23:52

Belachelijk dit plan .Het is goed zoals het nu is.Geef het geld liever aan iets anders uit.

Reageren


Gerard Benerink | 25 april 2024 11:13

Alle redenen die door de direct betrokkenen (bewoners Kranenburgweg) genoemd zijn. De enquête is niet compleet en verschrikkelijk sturend. De antwoorden op de vragen van de klankgroep zijn nietszeggend. Wijziging van beleid is een dooddoener en geen inhoudelijke reactie.

Reageren


Roel Rutgers | 25 april 2024 14:21

parkeren, veiligheid en groen zijn thema's van onze wijkagenda. het is goed dat er aandacht voor groen is in dit profiel. De doorsneden geven nog geen blijk dat de parkeerdruk in de wijk goed meegewogen is in het ontwerp. De balans tussen de fietsroute, vergroening en parkeerdruk moet op een eerlijke manier gemaakt worden. Mijn stem betekent dus niet dat ik dit de beste indeling vindt, maar dat ik een eerlijker en transparantere inspraak procedure wil waarin deze drie thema's wel in balans zijn

Reageren


Hans Zuurmond | 25 april 2024 16:36

Protest stem. Niet eens met de geboden opties. Niet eens met het verdwijnen van parkeer plekken. Het is nu al probleem word dan alleen maar erger. Bewoners optie uitwerken

Reageren


Rob Verberne | 25 april 2024 17:10

ik ben het niet eens met de geboden opties .
het is ONVERANTWOORD om het aantal parkeerplaatsen terug te brengen door te kiezen voor langsparkeren.
DE DOOR DE BEWONERS VOORGESTELDE OPTIE VOLDOET AAN ALLE DOOR DE GEMEENTE GEWENSTE KRITERIA ZONDER DAT HET AANTAL PARKEERPLAATSEN WORDT TERUGGEBRACHT

Reageren


Jacques Lipman | 25 april 2024 17:34

Recreatiestrook aan talud kant betekent dat spelende kinderen steeds de weg over zouden moeten steken en ouders alleen toezicht kunnen houden aan de overkant van de huizen

Reageren


Martin Pronk | 25 april 2024 19:45

Jullie plannen kosten teveel parkeerplaatsen. en die zijn er al te weinig.

Reageren


Bonny burg | 26 april 2024 12:17

Ik woon op de KBweg. Alle opties zijn slecht maar optie 1 is het minst slecht. En deze stem betekent NIET dat ik het ermee eens ben. Ik wil alleen dat mijn stem gehoord wordt. Wat tot nu toe niet echt het geval is.
De gemeente luistert onvoldoende want wij willen geen nieuw fietspad. Wij willen dat het blijft zoals het is.
Als er dan toch een fietspad moet komen, dan moet de brede stoep behouden blijven, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.

Reageren


Jeroen Schaafsma | 26 april 2024 13:30

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Als kersverse papa vind ik het belangrijk dat de straat daadwerkelijk veilig blijft.

Reageren


Marga Stegeman | 26 april 2024 15:59

Mijn stem op optie 1 betekent niet dat dit de beste is. Ik wil dat de gemeente de bewonersoptie uitwerkt. De foto in de flyer is niet representatief voor de Kranenburgweg. De weg is juist rustig en groen, en helemaal niet zo druk als de foto lijkt te suggereren. Fietsers zijn nu veilig en er is voldoende parkeergelegenheid. Waarom iets repareren dat niet kapot is? En een paar bomen aan de brede wandelstoep kan altijd....

Reageren


Rob de Jong | 26 april 2024 16:48

Ik vind het geen goed idee om 70 parkeerplaatsen weg te halen . Sinds de gemeente betaald parkeren heeft ingevoerd kan ik mijn auto bijna niet meer kwijt . Laat staan dat er nu nog eens 70 parkeerplaatsen weg gaan . De gemeente maakt het parkeerprobleem wat er is , met de dag groter .

Reageren


lisa mons | 27 april 2024 09:53

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg) Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.

Reageren


Ricardo Bolman | 28 april 2024 12:20

Ik zie geen nadelen in het plan van de bewoners.

Reageren


Noureddine Bouamrine | 28 april 2024 13:16

Betaald parkeren werd ingevoerd om de parkeerdruk te verminderen en er nu juist als dank 70 parkeerplaatsen weggehaald worden. Schandalig! Er zijn ook al plaatsen weg door de ondergrondse vuilcontainers en de veilig gemaakte hoeken op bijna alle straten, en er gaan plekken weg voor de geplande fietsnietjes. Terwijl er na 6 uur nu al een schreeuwend tekort is aan parkeerplekken en we soms talloze rondjes moeten rijden om de auto te kunnen parkeren. Dan is het nu nog niet eens strandseizoen.

Reageren


jan leugenaar | 28 april 2024 18:52

Alles afwijzen zie googleearth over verloop kraneburgerweg
In 2015 zijn de fouten al gemaakt met de kruising westduinweg
Kranenburgerweg hoeveel ongevallen zijn hier al met 112 gemeld
Er ismaar 1 stukje metvoortuin bij de. Frankenstraat !!!!!

Reageren


April Marvin | 28 april 2024 19:53

I am a resident of the Kranenburgweg. My vote for this option does NOT mean that I find this the best road layout, but I DO want my voice to be heard. I am against all 3 variations, it will cost us 50 to 70 parking spaces, which we were promised in 2015 to relieve the parking pressure. The municipality has not listened sufficiently to us so far. All Kranenburgweg residents want to preserve the wide side walk, avoid losing parking spaces, and prevent the preparation of a tram track.

Reageren


J.H. Blom | 28 april 2024 20:27

Ik ben bewoner van de Westduinweg . Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.

Reageren


Frits Wessel | 28 april 2024 20:37

Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
www.kranenburgweg.nl

Reageren


Alexandra Reijerse | 29 april 2024 09:45

ik gebruik die straat heel veel, lopend, fietsend en hardlopend. Hij is prima rustig zoals die nu is en bewoners willen de parkeerplekken niet kwijt, dus waarom is verandering nodig? kan er niet met dezelfde indeling toch iets meer groen bij , bomen en struiken voor verkoeling en CO2-afvang?

Reageren


Esther Wessel-cox | 29 april 2024 12:11

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid op een zogenaamde groenstrook. De kranenburgweg is veilig genoeg voor fietsers, ik wil dus graag dat de straat blijft zoals hij nu is!!!!!!

Reageren


Anja Ebbens | 1 mei 2024 11:01

Geen voordelen.
Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Houtrustweg moet voor fietsers veiliger worden. Dit is onnodige geldverspilling.

Reageren


Desir van Enthoven | 1 mei 2024 21:19

Er gaan minstens 70 parkeerplaatsen verloren plus nog eens zoveel parkeerplaatsen als er bomen worden gepland, maar wij weten niet hoeveel bomen de gemeente wil plaatsen.
Bovendien: er is een uitstekend fietspad langs de Houtrustweg. Dus een extra fietspad op de Kranenburgweg is overbodig. Aanleg daarvan is verspilling van overheidsgeld.
Desiderius van Enthoven

Reageren


Delle Delle | 2 mei 2024 13:48

Als bewoner aan de noordkant van de Kranenburgweg vraag ik me af hoe de gemeente uitlegt, dat de voorgestelde variantenstudie langdurig een duurzame oplossing is. Doel van de herindeling is volgens mij voornamelijk de verkeersveiligheid te optimaliseren. Wordt dit zo wel bereikt? NEE en daar heb ik grootste twijfels over. Nu is vooral sprake van een 'sterfietsroute' dus de hogesnelheids-elektrische-fietsroute naar de haven. Nu rijden de elektro-fietsers al sneller dan de auto's!

Reageren


Robert Milders | 4 mei 2024 15:32

Uitsluiten nadelen. Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. Als de gemeente per se vast wil houden aan geld verspillen is voor mij alleen de bewonersoptie acceptabel.

Reageren


Walter Veen | 4 mei 2024 18:13

ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Belastinggeld kan beter gespendeerd worden aan dringendere zaken!

Reageren


robert feltzer | 5 mei 2024 09:21

Ik stem tegen alle voorgestelde opties en ga mee met de visie van de "Bewoners Kranenburgweg". Ik verzoek de gemeente om de bewonersoptie uit te werken, aangezien die het beste biedt voor bewoners, passanten, gemeente en de natuur.

Reageren


Hermien Post | 5 mei 2024 18:33

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.

Reageren


Tanja Jans | 5 mei 2024 20:00

Ik kies voor het alternatief dat de bewoners hebben aangedragen. Zoveel parkeerplaatsen schrappen in een wijk met een extreem hoge parkeerdruk is niet ok.

Reageren


Thea Bekker | 6 mei 2024 09:44

Het verdwijnen van alle parkeerplaatsen die vrij recent zijn aangelegd om de parkeerdruk in het Geuzenkwartier te verminderen. Kijk naar het alternatief van de bewoners! Op de Kranenburgweg kun je sowieso al veilig fietsen - besteed het geld maar aan dringender zaken. En zorg dat niet alleen de bewoners van het Geuzenkwartier redelijk dichtbij kunnen parkeren, maar dat dat ook voor het bezoek van bewoners (die zelf niet eens een auto hebben) mogelijk blijft - u zorgt zo voor eenzaamheid!

Reageren


Jeroen Schaafsma | 6 mei 2024 10:42

'We kunnen niet aan ieders wens voldoen' - Aldus de gemeente.

Wat ze bedoelen is: we houden geen rekening met jullie wensen, want we gaan over een aantal jaar dat mooie beloofde groen/speelterrein omkappen voor een tramtracé.

Een dom ontwerp is nog te verkroppen, maar bewoners waarderen het niet om voorgelogen te worden.

Reageren


Nico van Putten | 6 mei 2024 18:28

Parkeerplaatsen die verloren gaan
stoep bij huizen wordt minder breed
tramtrace-reservering onnodig
Ik ga voor het bewonersalternatief

Reageren


Elena Titova | 6 mei 2024 22:41

Ik ben bewoner van de Kranenburgweg. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat Mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtrace wordt voorbereid. Graag de situatie houden zoals het is.

Reageren


Jacqueline de Wolff-Kindt | 7 mei 2024 14:32

Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de Willem de Zwijerlaan. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid

Reageren


Miriam Spaans | 7 mei 2024 19:50

Proteststem tegen de voorgenomen plannen. Geen voordelen.
Ik ben bewoner van de van Foreeststraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid. De Kranenburgweg is een veilige fietsomgeving.

Reageren


m spaans | 7 mei 2024 19:59


De Kranenburgweg wordt onnodig aangepast onder het mom van het fietsvriendelijker maken ervan, hoewel het al als zodanig functioneert. Dit lijkt eerder een strategie te zijn om de weg geschikt te maken voor een trambaan, onder het mom van verbetering van fietsvriendelijkheid.verbetering van fietsvriendelijkheid.

Reageren


Jordi de Koning | 8 mei 2024 11:23

Ik ben tegen de 3 opties en het niet eens met de geboden opties, ik zou graag zien dat de gemeente de bewonersoptie uitwerkt. Het inleveren van 70 parkeerplaatsen in een buurt waar de parkeerdruk hoog is is geen optie.

Reageren


Sandra Veen | 9 mei 2024 21:16

.Ik ben tegen alle 3 de opties. Kost veel te veel parkeerplekken waarvan we er al te weinig hebben in onze wijk. Waarom verandering en niet houden zoals het nu is? De Kranenburgweg is breed, veilig en bied voldoende parkeerplekken. Weg gegooid geld deze 3 opties. Gebruik het ergens anders voor wat wel nut heeft.

Reageren


Laurens van Ruijven | 10 mei 2024 16:30

Ik mis de afweging van kapitaalvernietiging als de Kranenburg weg nu (nodeloos) weer op de schop gaat. De huidige situatie kan zonder meerkosten nog jaren mee. Er is ruimte genoeg voor bomen plantIk mis een heleboel parkeerplekken voor auto’s. Ik mis een doordenken wat de enorme toename van e-bikes en daarmee toename van de (verschillen in) fietssnelheid tot gevolg heeft. Ik denk dat de huidige situatie met gemengd verkeer het meest uitnodigt nrekening met elkaar te houden in het lokale verkeer.

Reageren


Jet Kerkhoven | 11 mei 2024 14:59

- de foto's zijn niet representatief
- het enige punt dat vervelend is (aansluiting op Duindorpdam) is hier niet mee geholpen
- de gemeente vermeld niet bij verschillende opties dat er rekening wordt gehouden met een tramtracé. Geen eerlijke weergave door de gemeente van de plannen
- tramtracé? Waaruit blijkt dat dat nodig is? Niet onderbouwd
- de tekeningen van de gemeente kloppen niet (voortuinen)
- waar komt vervanging voor de verdwijnende parkeerplaatsen??

Reageren


Elselies Stevense | 12 mei 2024 21:55

Ik stem op deze optie maar dat betekent niet dat ik het er mee eens ben. Ik ben tegen alle drie de opties. Als fietser ervaar ik geen onveiligheid. en is de straat ruim genoeg. Het opheffen van parkeerplekken, zorgt voor nog meer parkeerdruk in de gehele wijk. Waarom niet gekeken naar het alternatief plan van de bewoners?

Reageren


René Frenken | 13 mei 2024 08:37

De gemeente framed dit project zodanig dat er iets moet gebeuren. Het zou onveilig zijn voor fietsers (niet waar), de sterfietsroute het vereist (niet waar), er is te weinig groen (niet waar), overlast door hittestress (niet waar), noodzaak tot reservering tramtracé (niet waar). Een verstandige gemeente die op haar centen let, investeert daar waar het echt moet, niet waar het niet nodig is.

Reageren


J. vd Dries | 13 mei 2024 22:35

Ik ben bewoner van de van Wesenbekestraat. Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord.
De parkeerdruk is erg hoog in de wijk, en het verliezen van parkeerplekken op de Kranenburgweg zal voor de hele wijk problematisch zijn. Daarnaast zie ik geen enkele noodzaak voor verandering. De Kranenburgweg is de beste weg in de wijk waar ik onze kinderen leer fietsen. Juist omdat hij zo rustig, veilig en overzichtelijk is!

Reageren


Brandy Murdock | 14 mei 2024 10:56

I am a resident of (Kranenburgweg, or another street). My vote for this option does NOT mean that I think this is the best road layout, but I DO want my voice to be heard. The municipality has not listened to us enough so far. All residents want the wide sidewalk to be preserved, that no parking spaces are lost and that no tram route is prepared.

Reageren


Dmitrij Titov | 14 mei 2024 11:40

1. More narrow traffic zone: denser traffic, less safety for bicyclists, higher risk of damaging of parked cars.
2. Bicycle traffic is NOT better organized, safer and less convenient.
3. Reduced parking space: inconvenience for all residents of Geuzenkwartier.
4. Ecological zone between Kranenburgweg and the Canal is an ecological zone now. The proposed changes (“green strip” with kids playing and shouting and dogs barking) will completely destroy eco-environment on the bank of Canal

Reageren


bewoners Kranenburgweg | 14 mei 2024 22:34

Ik mis straat met uitstraling wat bij duinen/zee hoort: beplanting, bestrating (lichte asfalt schelpen paden). Versterken van bestaande groen aan kanaal zijde, honden losloop gebied graag. Ook bestrating duurzame beton. Geen rechte monotonie /uniform van rode asfalt of iepen lijnen... Fiets parkeren trommels, of overdekte stallingen graag.

Reageren


Eddy Collard | 15 mei 2024 13:19

Ik ben tegen de 3 varianten van de gemeente. Ik vind het geldverspilling. Ik wil dat de gemeente uitgaat van de variant van de bewonersvereniging.

Reageren


Babs Westenberg | 15 mei 2024 16:46

Ik vind geen van de drie opties een oplossing, omdat het een nieuw probleem creëert, namelijk te weinig parkeergelegenheid die met name voor de achterliggende wijken nodig is. In alle drie de opties komen teveel parkeerplaatsen te vervallen.

Reageren


Sonja Brongers | 15 mei 2024 17:39

Ik vind parkeerplekken schrappen geen echt optie! Beter lijkt me beter, de rijbaan te verkleinen tot 1 richtingsverkeer, om zo de haakse parkeerplaatsen te behouden.

Reageren


Maartje Kiebert | 15 mei 2024 20:40

Ik stem voor het alternatieve plan van de bewoners van de Kranenburgweg e.(n).o.: Laatstgenoemden hebben gesuggereerd om een vrij liggend fietspad aan te leggen, met ca. 260 gestoken parkeerplekken, eenrichtingsverkeer en groen.
Er is in dat geval plek voor EN een vrij liggend dubbel fietspad EN gestoken parkeren met ca. 260 parkeerplekken EN extra groen EN de brede stoep (zoals het beschermd stadsgezicht voorschrijft)

Reageren


A.J. de JONG | 15 mei 2024 21:32

Opgepast moet worden dat er geen plekken voor hangjeugd worden gecreeerd. Bij de opening van het gemaal was er een prachtige stenen bank gemetseld. Deze had een grote aantrekkingsktacht op hangjongeren, drugdealers en verslaafden. De bank is toen afgebroken omdat het probleem niet op een andere manier opgelost kon worden.

Bomen aan de huizen kant is niet aan te bevelen vanwege de hindelijke licht/ schaduw inval zeker bij storm langs de Kranenburgweg.

Reageren


Françoise Catherin | 15 mei 2024 21:35

Ik woon in de buurt en weet zeker dat de parkeerplaatsen op de Kranenburgweg zijn belangrijk voor de hele buurt. Dus minder parkeerplaatsen is meer gedoe voor allemaal. Ik voel me veilig hier te fietsen. Het is niet nodig dat het een ‘fietsstraat’ wordt: er is al ruimte voor fietsen en auto’s.

Reageren


A.J. de JONG | 15 mei 2024 21:45

De tekeningenvan de wegindelingen zijn in hoge mate misleidend. Dit stuk van de Kranenburgweg is ca. 1 km lang en er zijn zegge en schrijven 7 woningen met een voortuin ( de no's 47 t/m 53).
Het gepresenteerde beeld is derhalve sterk geflatteerd.

Bovendien zijn de foto's gemanipuleerd (en/of in scene gezet).

Geen wonder dat het vertrouwen van de burgers in de Overheid steeds minder wordt.

NB. Langs de Houtrustweg loop een fantastich fietspad over hetzelfde traject.

Reageren


A.J. de JONG | 15 mei 2024 21:55

Ik denk dat de gepresenteerde wegindelingen gevaarlijker zijn voor fietsers en auto'd dat de thans bestaande situatie.

Bovendien zullen fietsers deze route waarschijnlijk niet kiezen omdat fietsers altijd gaan voor de kortste route (Bijvoorbeeld via de Houtrustweg, Van Boetserlaerlaan en zelfs de Willem de Zwijgerlaan).

Reageren


A.J. de JONG | 16 mei 2024 07:01

Er is nu al een groot gebrek aan parkeerpaatsen. Vermindering van parkeerplaatsen is niet acceptabel en zal leiden tot het rijden van "vele rondjes"om een parkeerplaats te bemachtigen en zal leiden tot (meer) spanning tussen bewoners in de wijk.

Reageren


Bekijk wegindeling 3
Bekijk wegindeling 2

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte





Geef mij een nieuwe code

Annuleren