Spring naar inhoud
Kies een ander ontwerp

Teijlerstraat en De Gheijnstraat

We passen de straten aan voor de nieuwe lagevloertram

De indeling van deze straten blijft bijna hetzelfde. Wel moeten we de bochten in het tramspoor van de Teijlerstraat naar de Beeklaan en van de Gheijnstraat naar de Regentesselaan, iets ruimer maken voor de nieuwe lagevloertram. Dit om ervoor te zorgen dat er genoeg ruimte overblijft voor fietsers. Dit betekent ook dat de tram in deze bochten langzamer moet rijden dan normaal. 

Geef je mening

Bekijk de afbeeldingen

Klik op de groene pijlen om naar de volgende afbeelding te gaan. 

  • Afbeelding 1 van 2: Ontwerp De Gheijnstraat en Teijlerstraat (1/2)

    Aan de bovenkant van het ontwerp ligt de Teijlerstraat en aan de onderkant De Gheijnstraat. De witte kruisen geven de laad– en losplaatsen aan. De groene bollen zijn de bomen in de straten. Bekijk de volgende slide voor het tweede deel van het ontwerp. Vergroot de afbeelding om het volledige ontwerp te bekijken
  • Afbeelding 1 van 2: Ontwerp De Gheijnstraat en Teijlerstraat (2/2)

    Aan de bovenkant van het ontwerp ligt de Teijlerstraat en aan de onderkant De Gheijnstraat. De witte kruisen geven de laad– en losplaatsen aan. De groene bollen zijn de bomen in de straten. Bekijk de vorige slide voor het eerste deel van het ontwerp. Vergroot de afbeelding om het volledige ontwerp te bekijken
  • Afbeelding 2 van 2: De Gheijnstraat

    De bocht van de Beeklaan naar De Gheijnstraat. Vergroot de afbeelding

Wat zijn de kenmerken?

  • Het tramspoor in beide straten voldoet aan de eisen voor de nieuwe lagevloertram en hoeft niet te worden vervangen
  • We passen de bochtstralen aan voor de nieuwe tram
  • De laad- en losplaats van de glaswinkel in De Gheijnstraat komt op dezelfde hoogte als de stoep. Zo voorkomen we dat de glaswagen de tram blokkeert

Waar kun je over meepraten?

  • Er kan weinig meer veranderd worden aan dit ontwerp, omdat het spoor in beide straten kan blijven liggen. Hierdoor wijzigt er niets aan de indeling van de straten. Wil je toch nog je mening geven of een vraag stellen over dit ontwerp? Reageer dan hieronder. 

Wat staat al vast?

  • Het spoor in de straten blijft liggen
  • Er verandert niks aan de indeling van de straten
  • We passen het spoor iets aan in de bochten
  • De laad- en losplaats van de glaswinkel in De Gheijnstraat komt op dezelfde hoogte als de stoep. Zo voorkomen we dat de glaswagen de tram blokkeert

Lees op de homepagina meer over wat er al vaststaat voor de ontwerpen.

Bekijk de reacties

Reacties

Wat vind jij goed of minder goed aan dit ontwerp? Wat mis je nog? Laat het ons weten!

Aad van Schie | 19 mei 2023 11:04

Enig haalbaar ontwerp denk ik.



Vragen

Heb je een vraag over dit ontwerp? Stel je vraag. De gemeente beantwoordt de vragen binnen 3 werkdagen. 

Geen vragen gesteld!

Bekijk de andere ontwerpen

Klik op de kaart en bekijk de andere ontwerpen. 

Deel dit ontwerp:

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte



Geef mij een nieuwe code

Annuleren