In de buurt Hoge Veld in Escamp worden 7 nieuwe laadpalen binnen 2,5 jaar geplaatst voor de overstap naar elektrische auto’s. U kon de plekken liken en uw mening geven. Reacties wegen zwaarder dan de likes.
De resultaten van de proef hebben de gemeente geholpen bij het bepalen van de locaties voor openbare laadpalen. Ze laten de laadvraag zien en vormen de basis voor het vaststellen van de tijdlijn voor het plaatsen ervan.
Momenteel geldt een doorlooptijd van ongeveer 12 maanden. Na het in opdracht geven van een laadpaal, kan het dus nog maanden duren voordat de laadpaal is geplaatst. Dit heeft te maken met verschillende factoren bij betrokken partijen.
De periode waarin de laadpaal in opdracht wordt gegeven is een aanwijzing. De laadvraag kan in kortere tijd toenemen. Dat kan leiden tot het eerder in opdracht geven van de laadpaal. Om zo de bestaande laadpalen op tijd te kunnen ontlasten.
De gemeente heeft gekeken naar de reacties. Samen met de resultaten van de peiling met likes en het gebruik van de bestaande laadpaal, is de tijdlijn bepaald voor het plaatsen van de openbare laadpalen.
22 voor - 29 tegen
De reacties en de data geven aan dat hier sprake is van een hoge parkeerdruk. Er wordt voorgesteld om bij te plaatsen bij de bestaande laadpalen.
De gemeente wil graag een dekkend laadnetwerk aanbieden dat met de vraag meegroeit. Het plaatsen van meer laadpalen bij elkaar gaat in tegen het bestaande beleid. Daarom vindt er geen verandering plaats.
Door de reacties en de resultaten uit de peiling geeft de gemeente de opdracht voor plaatsing van de betreffende laadpaal in het 3e kwartaal van 2025 (met venstertijden). Tenzij de laadvraag in de tussentijd toeneemt.
21 voor - 33 tegen
De reacties en de data geven aan dat hier sprake is van een hoge parkeerdruk in de straat.
De gemeente wil graag een dekkend laadnetwerk aanbieden dat met de vraag meegroeit. Het plaatsen van meer laadpalen bij elkaar gaat in tegen het bestaande beleid. Deze plek is gekozen om de mogelijke toenemende vraag uit het Miamihof en Dallashof te voorzien. Daarom vindt er geen verandering plaats.
Door de resultaten uit de peiling en de reacties geeft de gemeente de opdracht voor plaatsing van de betreffende laadpaal in het 4e kwartaal van 2025 (met venstertijden). Tenzij de laadvraag in de tussentijd toeneemt. Voor plaatsing zal de gemeente de laadvakken bij laadpaal GDH 3432, langs de New Yorksingel nummer 58, eerst uitbreiden.
25 voor - 28 tegen
De reacties geven een hoge parkeerdruk in de straat aan.
De reacties geven aan dat in de omgeving weinig behoefte is voor de komst van een extra laadpaal. Helaas zijn er geen andere plekken voorgesteld. Daarom vindt geen verandering plaats in de plek van de laadpaal. Door de resultaten uit de peiling en de reacties wordt in het 4e kwartaal van 2025 opdracht gegeven voor het plaatsen van een laadpaal (zonder venstertijden). Tenzij de laadvraag in de tussentijd toeneemt.
47 voor - 22 tegen
De reacties zijn (redelijke) positief voor de komst van een laadpaal. Ook zijn andere plekken voorgesteld.
De reacties zorgen ervoor dat de gemeente kiest voor een andere plek ter hoogte van nr. 16 aan de graszijde. Door de resultaten uit de peiling en de reacties wordt de laadpaal in het 2e kwartaal van 2025 in opdracht gegeven (zonder venstertijden). Tenzij de laadvraag in de tussentijd toeneemt.
35 voor - 10 tegen
De reacties geven aan dat hier sprake is van gemengde belangen en zijn andere plekken voorgesteld.
De reacties zorgen ervoor dat de gemeente kiest voor een andere plek ter hoogte van nr. 60. Door de resultaten uit de peiling en de reacties wordt de laadpaal in het 1e kwartaal van 2025 in opdracht gegeven (zonder venstertijden). Tenzij de laadvraag in de tussentijd toeneemt.
45 voor - 13 tegen
De reacties geven aan dat hier (redelijke) steun is voor de komst van de openbare laadpaal.
Door de resultaten uit de peiling en de reacties wordt de laadpaal in het 2e kwartaal van 2025 in opdracht gegeven, zonder venstertijden.
Wilt u op de hoogte blijven van dit project? Vul dan uw e-mailadres in.