Duivelandsestraat
Parkeren kan aan één kant van de straat.
Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze.
De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn.
De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen.
Wat vind jij goed aan deze basiskeuze?
Geen , er is al niet genoeg parkeermogelijkheid. Dus niets goed aan.
Drama, verzin je toch niet dit.
Er zijn geen voordelen aan deze keuze, alleen nadelen
Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze?
De parkeerdruk is extreem, zeker in de weekenden/vakanties en met mooi weer. Dit hebben we ook kunnen ervaren toen de straat onnodig een paar jaar geleden is afgesloten. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is de straat breder te maken en het groen op te schuiven om daar een breed pad en parkeerstrook te maken.
Er is een parkeerzone ingevoerd om parkeren voor niet vergunninghouders te weren. Ook hier kijkt de gemeente naar alternatieve maatregelen om de parkeerdruk te verlagen. Zoals het samenvoegen van parkeerzones en het verlagen van het aantal vergunningen. Het programma kust kijkt ook hoe om te gaan met het parkeren voor strandgangers en deze hinder te beperken.
Parkeerdruk nu al hoog , dus nee. Dit kan echt niet.
Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !
Parkeerdruk is al hoog, dus geen optie. Liever helemaal geen tram en deze vervangen door elektrische bussen. Scheelt weer Groningse taferelen met scheuren in huizen, waarvoor de verantwoordelijken al jaren de andere kant op kijken.
Bedankt voor uw reactie. Los van het parkeerbeleid worden er ook trillingsonderzoeken gedaan.
Parkeerdruk is extreem hoog (zeker in de zomer), geen plekken weghalen!
Parkeren is al een probleem. Er moet een oplossing komen zon der opoffering van parkeerplaatsen.
Waarom geen enkel rails op het gedeelten tussen de Tholensestraat en Markenseplein. ik heb nog nooit meegemaakt dat de trams elkaar op dit gedeelten passeren. Zo blijft er ruimte over voor vrije fietspaden zonder verlies van parkeerplaatsen.
Is dit niet de tekening van keuze 1?
Ook deze variant blijft gevaarlijk voor fietsers.
Hoe wordt het verdwijnen van de parkeerplaatsen opgevangen?
Waar komt er meer ruimte voor groen?
Kan de tram vervangen worden door een bus?
Er moet om geen enkele voorwaarden parkeerplekken verdwijnen!
De bewoners die Duindorp in willen rijden nu al door de doggersbankstraat en tholensestraat en de andere fietsers die bijv. naar het strand willen te laten over steken en het groen (geen natura 2000) te verwijderen en het wandelpad als fietspad of eerder als vast wandelpad/stoep te gebruiken. Het liefst zie ik een elektrische bus ipv tram.
Parkeerdruk is in deze wijk al extreem, nu offer je nog meer parkeerplaatsen op terwijl er geen voordelen zijn. Daarnaast is het onnodig om bomen te plaatsen waar parkeren kan komen. Extra bomen plaatsen is echt niet nodig als aan een kant de duinen beginnen...
De stoep wordt smaller, omdat de tram meer ruimte nodig heeft.
De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.