Spring naar inhoud

Keuze 2: Huidige situatie, aan één kant parkeren

Duivelandsestraat

Parkeren kan aan één kant van de straat. 

0
0
0

Wat zijn de kenmerken?

  • De bredere tram krijgt meer ruimte in de straat
  • Parkeren kan aan één kant van de straat
  • De stoep blijft even breed als in de huidige situatie
  • De fietser blijft voor de tram rijden
  • De auto rijdt op dezelfde baan als de tram
  • Er is meer ruimte voor groen
  • Afbeelding 1 van 2: Nieuwe situatie bij basiskeuze 2

    De straat is 16,5 meter breed. Van links naar rechts zie je de stoep (3 m), de straat (8 m), een parkeerstrook (2m) en de stoep (3,5 m). Vergroot de afbeelding
  • Afbeelding 2 van 2: Huidige situatie

    De straat is 16,5 meter breed. Van links naar rechts zie je de stoep (3 m), een parkeerstrook (2 m), de straat (6,5 m), een parkeerstrook (2m) en de stoep (3 m). Vergroot de afbeelding

Bekijk de reacties

Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze. 

Wat doet de gemeente met de reacties op de Duivelandsestraat?

De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn. 

De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen. 

Voordelen

Wat vind jij goed aan deze basiskeuze?

J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:30

Geen , er is al niet genoeg parkeermogelijkheid. Dus niets goed aan.



r de Ruiter | 26 juni 2023 19:58

Drama, verzin je toch niet dit.



A K | 29 juni 2023 20:31

Er zijn geen voordelen aan deze keuze, alleen nadelen



Nadelen & tips

Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze? 

Pieter Snabel | 12 juni 2023 15:03

De parkeerdruk is extreem, zeker in de weekenden/vakanties en met mooi weer. Dit hebben we ook kunnen ervaren toen de straat onnodig een paar jaar geleden is afgesloten. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is de straat breder te maken en het groen op te schuiven om daar een breed pad en parkeerstrook te maken.

Gemeente Den Haag | 30 juni 2023 10:02

Er is een parkeerzone ingevoerd om parkeren voor niet vergunninghouders te weren. Ook hier kijkt de gemeente naar alternatieve maatregelen om de parkeerdruk te verlagen. Zoals het samenvoegen van parkeerzones en het verlagen van het aantal vergunningen. Het programma kust kijkt ook hoe om te gaan met het parkeren voor strandgangers en deze hinder te beperken.



J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:25

Parkeerdruk nu al hoog , dus nee. Dit kan echt niet.



J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:28

Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !



Robert de Lange | 12 juni 2023 15:32

Parkeerdruk is al hoog, dus geen optie. Liever helemaal geen tram en deze vervangen door elektrische bussen. Scheelt weer Groningse taferelen met scheuren in huizen, waarvoor de verantwoordelijken al jaren de andere kant op kijken.

Gemeente Den Haag | 30 juni 2023 10:02

Bedankt voor uw reactie. Los van het parkeerbeleid worden er ook trillingsonderzoeken gedaan.



Michael Schaap | 12 juni 2023 19:56

Parkeerdruk is extreem hoog (zeker in de zomer), geen plekken weghalen!



bob schut | 15 juni 2023 08:32

Parkeren is al een probleem. Er moet een oplossing komen zon der opoffering van parkeerplaatsen.



Peter Korving | 19 juni 2023 15:18

Waarom geen enkel rails op het gedeelten tussen de Tholensestraat en Markenseplein. ik heb nog nooit meegemaakt dat de trams elkaar op dit gedeelten passeren. Zo blijft er ruimte over voor vrije fietspaden zonder verlies van parkeerplaatsen.



Els Bet | 20 juni 2023 23:34

Is dit niet de tekening van keuze 1?
Ook deze variant blijft gevaarlijk voor fietsers.
Hoe wordt het verdwijnen van de parkeerplaatsen opgevangen?
Waar komt er meer ruimte voor groen?
Kan de tram vervangen worden door een bus?



Raymond Spaans | 27 juni 2023 18:27

Er moet om geen enkele voorwaarden parkeerplekken verdwijnen!
De bewoners die Duindorp in willen rijden nu al door de doggersbankstraat en tholensestraat en de andere fietsers die bijv. naar het strand willen te laten over steken en het groen (geen natura 2000) te verwijderen en het wandelpad als fietspad of eerder als vast wandelpad/stoep te gebruiken. Het liefst zie ik een elektrische bus ipv tram.



A K | 29 juni 2023 20:35

Parkeerdruk is in deze wijk al extreem, nu offer je nog meer parkeerplaatsen op terwijl er geen voordelen zijn. Daarnaast is het onnodig om bomen te plaatsen waar parkeren kan komen. Extra bomen plaatsen is echt niet nodig als aan een kant de duinen beginnen...



Bekijk de andere basiskeuzes

Keuze 1: Huidige variant, minder brede stoep

De stoep wordt smaller, omdat de tram meer ruimte nodig heeft. 

Bekijk de reacties

Keuze 3: Fietsstroken

Er komt een fietsstrook aan beide kanten van de straat. 

Bekijk de reacties

Keuze 4: Vrijliggend fietspad en tram

De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan. 

Bekijk de reacties

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte





Geef mij een nieuwe code

Annuleren