Er kwamen meerdere vragen over de afgevallen wegindelingen en waar deze staan. Deze stonden al en staan op de project-website bereikbarestad.denhaag.nl. De afgevallen wegindelingen zijn nu ook op de deze website toegevoegd.
Tijdens het onderzoek zijn een aantal opties afgevallen. Voor het inrichten van een straat zijn kaders en voorwaarden. De Kranenburgweg wordt aangepast omdat deze onderdeel is van een sterfietsroute. De nieuwe inrichting moet ervoor zorgen dat de straat fietsvriendelijker wordt. Dit staat bij het bepalen van de wegindeling voorop. Ook moet de inrichting voldoen aan het beleid van de gemeente bij een het inrichten van een straat, zoals het ‘groen tenzij’ principe. Met deze punten wordt er onderzocht welke wegindelingen mogelijk zijn en welke wensen van de buurt hierin passen. Samen met de vertegenwoordigers zijn de wensen besproken. Helaas zijn een aantal wegindelingen niet mogelijk, omdat deze onveilig zijn voor het fietsend verkeer en/of onvoldoende invulling geven aan het ‘groen, tenzij’- principe. Een voorbeeld: in een fietsstraat mogen er geen haakse parkeerplekken (dwarsparkeren) zijn.
Hieronder staat per wegindeling uitgelegd waarom deze niet mogelijk is.
Fietsstraat, langsparkeren, zo veel mogelijk behoud huidige situatie:
Beschrijving
Waarom afgevallen?
Vrijliggend fietspad en een aparte rijbaan, langsparkeren, ruimte voor groen:
Beschrijving
Waarom afgevallen?
Vrijliggend fietspad met haaksparkeren:
Beschrijving
Waarom afgevallen?
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.