Door van de weg eenrichtingsverkeer voor auto’s te maken én het versmallen van de stoep, is er in deze wegindeling de meeste ruimte voor groen en verkoeling. De ruimte aan de zijde van het Verversingskanaal is breder, waardoor er ook ruimte is voor recreatieve voorzieningen, zoals speeltoestellen.
Klik op de groene pijlen om naar de volgende afbeelding te gaan.
Wat vind je goed aan deze wegindeling?
Als bewoners van de Kranenburgweg zijn wij ook voor een fijne leefomgeving, inclusief GROEN en een VEILIGE straat, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus teken de petitie voor de optie die de gemeente niet laat zien, via onze flyer of www.kranenburgweg.nl Kijk op die site hoe het nog VEILIGER kan en er wel ruimte voor meer GROEN in het hele Geuzenkwartier blijft. Stem voor optie 1 en laat in de reactie weten dat het een tegenstem is, kijk voor de toelichting op www.kranenburgweg.nl Bedankt!
Extra green, a much safer bike path and #">clickme
Extra groen, een veel veiliger fietspad en eindelijk wat minder ruimte voor de auto. Dat de trottoirbreedte iets teruggaat, is een nadeel, maar zeker geen probleem als je kijkt naar de zeer geringe trorroirbreedte in de omliggende straten. De bewoners kunnen nog altijd op hun bank voor het huis zitten en een stoepplantperkje aanleggen. En de mensen die klagen over een gebrek aan parkeerplaatsen: je vhoeft niet altijd voor de deur te parkeren… lopen is gezond.
U woont vast niet op de Kranenburgweg ik wel en het is hier nu heel veilig voor fietsers, auto’s komen heel weinig langs en er is meer dan genoeg groen aan de overkant. De zon verwarmt onze huizen wat betekent dat ik de kachel minder vaak hoef aan te zetten. En de stoep is een heerlijke veilige plaats voor de kinderen om te spelen. En voor de bewoners om in het zonnetje te zitten. Dus ik begrijp niet goed wat er moet veranderen. Misschien een beetje jaloers op de heerlijke open ruimte.
Geen goed plan dit. Mee eens dat lopen gezond is, de auto hoeft niet voor de deur. Wij wonen in de Kenaustraat en mijn man (die de auto voor zijn werk nodig heeft) parkeert dagelijks op de Kranenburgweg omdat in onze straat geen plek is. Die paar minuten lopen vindt hij niet erg, maar als er straks veel parkeerplekken verdwijnen wordt dat een heel eind lopen. Overigens is de weg al veilig voor fietsers!
De plannen spreken over ‘aanmoedigen tot ontmoeten en spelen’, ‘recreatie langs het Verversingskanaal’ en ‘zorgen dat de stad groener wordt’. Nobele doelen! Maar wat blijft van die nobele doelen over als er ook wordt gesproken over ‘een toekomstige tramverbinding naar het Norfolk terrein’?
Dit is de meest groene- en veilige wegindeling voor alle passanten. Ook aan de spelende kinderen is gedacht!
Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Als je naar de milieu uitdaging kijkt is dit de beste optie om te kiezen met het meeste groen.
Probleem is echter dat er eenzijdig naar deze inrichting wordt gekeken zonder de discussie te voeren hoe vervoer en parkeren zich de komende 20 jaar gaan ontwikkelen.
Er zijn nu eigenlijk te weinig parkeerplaatsen. Maar we zouden naar een transport systeem moeten gaan waar meer gebruikt wordt van het openbaar vervoer en waarbij wij aan elektrische deelauto's gaan beginnen.
Dir vind ik goed . Duurzaam en veilig
Minder verkeer meer groen. Loopt het groen door naar het talud en water?
Ik vind dat de auto en steen al genoeg ruimte hebben in de wijk. Dus ja voor meer groen en een smallere weg. Maar geen trambaan daar, dat zou deze mooie rustige weg grondig verpesten.
Er is niks mis met de huidige indeling van de Kranenburgweg. Er rijd weinig verkeer en er is meer dan genoeg ruimte voor fietsers en auto’s. Een opknapbeurt zou best goed zijn maar niet noodzakelijk. Stop het geld in het opknappen van achterstandswijken.
Ruimtelijk hoogwaardige inrichting, vooral door groen. Past bij de ‘groene long’ die het Afwateringskanaal met de duinen aan de overkant vormt!
Als bewoner van Conradkade ben ik zeer frequent fietser van/naar Westduinpark. Dwarsparkeren maakt huidige indeling gevaarlijk c.q. niet relaxed voor fietser. Fietsstraat met 1 richtingverkeer auto is in mijn fietservaring heel goede oplossing en past bij STERFIETSROUTE Conradkade.
Er is bovendien parkeerruimte genoeg in Houtrustgarage op loopafstand!
Veel groen, hoe meer groen hoe beter, nadeel is dat de stoep versmald wordt. Éénrichtingsverkeer voor auto's is een groot pluspunt. Maar er zou breder gekeken moeten worden naar autoverkeer, dit moet sterk geminimaliseerd worden: Den Haag autoluw, meer inzetten op deelauto's en sterk investeren in openbaar vervoer, meer fietsverkeer. Totale omzetting van de huidige verkeersstructuur
As residents of the Kranenburgweg, #">clickme
Wat vind je minder goed of wat mis je?
Als bewoners van de Kranenburgweg zijn wij ook voor een fijne leefomgeving, inclusief GROEN en een VEILIGE straat, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus teken de petitie voor de optie die de gemeente niet laat zien, via onze flyer of www.kranenburgweg.nl Kijk op die site hoe het nog VEILIGER kan en er wel ruimte voor meer GROEN in het hele Geuzenkwartier blijft. Stem voor optie 1 en laat in de reactie weten dat het een tegenstem is, kijk voor de toelichting op www.kranenburgweg.nl Bedankt!
k ben tegen alle 3 de opties. Kost veel te veel parkeerplekken waarvan we er al te weinig hebben in onze wijk. Waarom verandering en niet houden zoals het nu is? De Kranenburgweg is breed, veilig en bied voldoende parkeerplekken. Weg gegooid geld deze 3 opties. Gebruik het ergens anders voor wat wel nut heeft.
De brede stoep is al meer dan 100 jaar het sociale hart van de Kranenburgweg. Hier genieten de bewoners die geen (voor)tuin hebben van het mooie weer of maken ze een praatje, kunnen de kinderen veilig spelen en leren fietsen en maken de vele hardlopers kun rondje. Als fietser kan je normaal je fiets parkeren zonder dat hierdoor de stoep wordt geblokkeerd. Het weidse karakter van de Kranenburgweg met vrij uitzicht, met de brede stoep en straat, maakt deze straat uniek! Behoud de brede stoep!
Een fietsstraat met eenrichtingsverkeer voor auto’s is in de praktijk vreselijk voor fietsers. Kijk naar de Conradkade (tussen Meerdervoort en Weimar). Door stilstaande bezorgers, vuilniswagens of tegemoetkomende auto’s moeten fietsers vaak uitwijken naar de stoep of worden de zijkant in geduwd. En dan staan op de Kranenburgweg ook vaak vrachtwagens stil ter bevoorrading horeca en bedrijven. De voorgestelde wegindelingen zijn niet veiliger voor de fietser dan de huidige, brede Kranenburgweg!
Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg, of andere straat). Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Als een bewoner ben ik tegen alle 3 de plannen en is dit een protest stem. Er is geen nu geen probleem in de wijk maar word er wel een gecreëerd door deze plannen. Stop deze waanzin.
Het lijkt erop dat er te weinig naar bewoners wordt geluisterd en dat er niet echt sprake is van samenwerking tussen bewoners en gemeente.
Een gezamenlijke keuze kan alleen gerealiseerd worden als er ook over vervoer en parkeren wordt gesproken in de komende 20 jaar. Dat is waarschijnlijk lastig omdat dit een andere afdeling binnen de gemeente is.
Als dat niet gebeurd en de gemeente kiest voor optie 3, dan zal het vertrouwen van de burgers in de overheid verder afnemen.
Ik ben bewoner van de (Kranenburgweg) Mijn stem op deze optie betekent NIET dat ik dit de beste wegindeling vind, maar ik wil WEL dat mijn stem wordt gehoord. De gemeente heeft tot nu toe onvoldoende naar ons geluisterd. Alle bewoners willen dat de brede stoep behouden blijft, dat er geen parkeerplaatsen verloren gaan en dat er geen tramtracé wordt voorbereid.
Een eenrichtingsstraat voor auto's lijkt mij minder handig. Hier is ruimte voor tweerichtingsverkeer.
Jammer dat de stoep versmald wordt. Wat ik mis is de visie op de toekomst. Nu stoppen met parkeren van auto's. Meer inzetten op een duurzame invulling van de stad
As residents of the Kranenburgweg, #">clickme
Eénrichtingsverkeer van wegindeling 3, in samenhang met al die éénrichtings-straten in het Geuzenkwartier + achterliggende straten is rampzalig.
Het zal leiden tot veel ergernis bij het vinden van een parkeerplaats en grote afstanden omrijden om weer terug te komen op nagenoeg dezelfde plek (bijv. helemaal via de Houtrustweg. Dat betekent een "rondje"van ruim 1,5 kilometer.
Pure geldverspilling. De gemeente kan het geld beter uitgeven waar het echt nodig is.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.