Spring naar inhoud
Deze tramhalte wordt samengevoegd. Hier lees je waarom en kon je vragen stellen.

Tramhalte Tholensestraat en Markenseplein

Duindorp

Halte Markenseplein (Duivelandsestraat) wordt samengevoegd met de halte Tholensestraat. Dit omdat er weinig in- en uitstappers zijn. De afstand vanaf de Tholensestraat tot aan de halte Markenseplein bedraagt ongeveer 265 meter. De halte Tholensestraat vervalt en de halte Markenseplein blijft zodat de loopafstand naar het strand niet langer wordt. De keerlus wordt vervangen. Dit wordt nog uitgewerkt.

Bekijk de vragen

Wat doet de gemeente met de vragen op de tramhalte Tholensestraat?

De gemeente beantwoordt de vragen over de tramhaltes Tholensestraat en Markenseplein. De vragen kunnen leiden tot nieuwe inzichten. Waar mogelijk bekijkt de gemeente hoe die nieuwe inzichten een plek kunnen krijgen in de schetsontwerpen. 

Vragen

Ko van Wingerden | 23 mei 2023 18:17

Met de nieuwe trams is een keerlus toch niet meer nodig? Dan gaat het geluidsniveau (het gekrijs is soms 400m verder nog hoorbaar) ook dusdanig omlaag dat het draagvlak voor de tram als geheel in zowel de Duivelandsestr als Markensestraat zal toenemen?

Els Bet | 20 juni 2023 23:19

Het gekrijs van de trams in de keerlus is inderdaad ongehoord. Daar moet echt iets aan gebeuren.

Gemeente Den Haag | 30 juni 2023 10:15

Voor de nieuwe tram is een keerlus niet noodzakelijk, dit kan ook een zgn tailtrack worden. Op dit moment wordt onderzocht hoe het nieuwe eindpunt eruit kan gaan zien, rekening houdend met behoud van een keerlus voor de bus.



J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:41

Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !
De tuinen moeten blijven



J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:39

1. Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !
2. Zonder halte bij de Tholensestraat rijdt het vervoermiddel (tram of bus) met teveel snelheid door naar eindbestemming ( vooral 's avonds- 's nachts)
3. betere instapmogelijkheid voor de beperkte mens, maar ze wel langer laten lopen.



Mariëlle Bevers | 13 juni 2023 07:12

Wat gaat er gebeuren met de tuinen binnen de keerlus? En waarom keren als de tram heen en weer kan rijden (wisseling voor- en achterkant)

Gemeente Den Haag | 30 juni 2023 10:16

Voor de nieuwe tram is een keerlus niet noodzakelijk, dit kan ook een zgn trailtrack worden. Op dit moment wordt onderzocht hoe het nieuwe eindpunt eruit kan gaan zien, rekening houdend met behoud van een keerlus voor de bus. Dan wordt ook duidelijk welke invloed de trailtrack heeft mogelijk op de tuintjes.



Fred van der Burg | 13 juni 2023 14:01

De keerlus wordt gebruikt door de bus. Er blijft dus een asfaltbaan liggen. Kan daar dan ook de tram keren na enige aanpassingen? Dan kunnen ook de Hoftrammm, pekeltrams en museumritten van het HOVM van dit traject gebruik blijven maken



R.P. Koster | 13 juli 2023 17:49

Waarom wordt de tram tussen Duindorp en Laan van Meerdervoort niet vervangen door een hoogfrequente bus? Veel goedkoper, flexibeler, veiliger voor fietsers als de tramrails dichtgemaakt worden enz..Het lage aantal passagiers op dit traject past prima bij een bus. Overstappen bij halte Goudenregenstraat op de Laan van Meerdervoort. Zoals ooit bus 23 en tram 3 bij sav Lohman plein, was ideaal. Ingekorte tramlijn 12 kan keren bij de remise lijsterbes of bij keerlus sav Lohman plein.



Els Bet | 20 juni 2023 23:13

Wordt de keerlus alleen vernieuwd of ook veranderd? Op welke manier?
Hoe kan er een eind komen aan het oorverdovend lawaai van de trams in de keerlus?
Wat betekent de vervanging van de keerlus voor de volkstuinen in het midden van de keerlus?
Opheffen halte: Wat is belangrijker, het aantal in- en uitstappers of de toegankelijkheid en bereikbaarheid van het openbaar vervoer?
Kan de tram vervangen worden door een bus, zodat het gevaar van de tramrails voor fietsers verdwijnt?

Gemeente Den Haag | 30 juni 2023 10:18

Voor de nieuwe tram is een keerlus niet noodzakelijk, dit kan ook een zgn trailtrack worden. Op dit moment wordt onderzocht hoe het nieuwe eindpunt eruit kan gaan zien, rekening houdend met behoud van een keerlus voor de bus. Dan wordt inzichtelijk wat de invloed is op de tuintjes. De Halte Markenseplein blijft gehandhaafd. Voor de fietsers willen wij meer ruimte creëren, hier moeten keuzes in worden gemaakt. Qua ruimte neemt de bus evenveel ruimte in.



Els Bet | 5 juli 2023 22:03

Vraag op uw antwoord van 30 juni: Wat is een trailtrack? Wat zijn de kenmerken en de afmetingen daarvan?



Els Bet | 5 juli 2023 22:12

De plannen lijken meer in te houden dan het samenvoegen van twee haltes. Wat valt er allemaal onder het plan dat nog uitgewerkt gaat worden? Wat zijn de beoogde veranderingen voor de plaats, afmeting en inrichting van de tramhalte, de bushalte, de keermogelijkheid voor de tram, de keerlus voor de bussen en de parkeermogelijkheid voor fietsers?



Els Bet | 5 juli 2023 22:37

Komt er ook een laadstation voor elektrische bussen?
Is daar al een vergunning voor aangevraagd?
Op basis van welk plan is die vergunning aangevraagd?



Els Bet | 5 juli 2023 22:43

Is het behoud van de volkstuinen in de tramlus uitgangspunt bij de planvorming?



Marijke Zaal | 13 juli 2023 17:17

In het kader van geluidsoverlast en veiligheid zou het beter zijn om een elektrische bus in te zetten voor de route van lijn 12 vanaf Duindorp tot aan de Ln van Meerdervoort en vice versa. De gemeente zou ook op deze manier geld kunnen besparen. De tramrails dichtleggen/invullen zodat fietsongelukken niet meer plaatsvinden De fietsers en bewoners van het traject Duindorp tot Ln v Meerdervoort zouden hier zeer blij mee zijn!



Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte





Geef mij een nieuwe code

Annuleren