Voor de Goudenregenstraat en de Duivelandsestraat heeft de gemeente schetsontwerpen gemaakt. We zijn benieuwd welke ontwerpen jouw voorkeur hebben. Je kon tot en met 1 juli reageren.
Vragen of opmerkingen?
Heb je een vraag of opmerking over dit project?
Stuur dan een mail naar tramlijn12@denhaag.nl ter attentie van Simone Mark (omgevingsmanager).
Voor de inpassing van de nieuwe bredevloerstram in de Goudenregenstraat zijn 2 schetsontwerpen uitgemaakt. Welk schetsontwerp heeft jouw voorkeur?
Prins Willemvariant, deze variant is ingebracht door de klankbordgroep. Dit met oog op het behoud van parkeren aan beide zijdes. Deze variant lijkt op de situatie in de Prins Willemstraat in Den Haag. Doordat het parkeren blijft behouden aan beide zijdes worden de stoepen smaller. Openbare verlichting en fietsnisjes worden geplaatst in de lijn van de parkeervakken
Deze is eerder gepresenteerd via Doe Mee! en heeft de meeste stemmen gekregen. Deze variant heeft bredere stoepen en aan een zijde parkeren.
We nemen jullie likes en dislikes mee in onze beslissingen. Pas als we jullie voorkeursvarianten uitwerken weten we welke varianten technisch en financieel haalbaar zijn.
Heb je een vraag of opmerking over dit project? Stuur dan een mail naar projectbureau-nrr@denhaag.nl ter attentie van Simone Mark (omgevingsmanager).
De tramhalte is niet toegankelijk en niet lang genoeg. Ook is dit een verkeersonveilige situatie. Op basis van de keuzes in de Goudenregenstraat, worden de opties voor de nieuwe halte uitgewerkt. Als in de Goudenregenstraat bijvoorbeeld wordt gekozen voor fietspaden of fietsstroken, moet dit ook worden doorgetrokken in het ontwerp Goudenregenplein. Het ontwerp voor het Goudenregenplein volgt daarom later.
Voor de inpassing van de nieuwe tram in de Vogelwijk worden twee tramhaltes aangepast. Bekijk wat er wordt aangepast en de gestelde vragen.
De tramhalte wordt aangepast zodat de lagevloerstrams hier kan stoppen. Zo wordt de tram geschikt voor bijvoorbeeld mindervaliden en mensen met kinderwagens.
De tramhalte wordt aangepast zodat de lagevloerstrams hier kan stoppen. Zo wordt de tram geschikt voor bijvoorbeeld mindervaliden en mensen met kinderwagens.
De Nierboerweg valt buiten dit project, hier is voldoende ruimte voor de nieuwe tram. Alleen de haltes worden ingepast.
Voor de tramhaltes Sportlaan, Dr. Van Welylaan, Tholensestraat en Markenseplein beantwoordt de gemeente de gestelde vragen. De vragen kunnen leiden tot nieuwe inzichten. Waar mogelijk bekijkt de gemeente hoe die nieuwe inzichten een plek kunnen krijgen in de schetsontwerpen.
Voor de inpassing van de nieuwe bredevloerstram in de Duivelandsestraat zijn 2 schetsontwerpen uitgemaakt. Welk schetsontwerp heeft jouw voorkeur?
Deze variant is ingebracht door de klankbordgroep. Dit met oog op het behoud van parkeren aan beide zijdes. Deze variant lijkt op de situatie in de Prins Willemstraat in Den Haag.
Deze is eerder gepresenteerd via Doe Mee ! en heeft de meeste stemmen gekregen. De fietser krijgt meer ruimte door fietsstroken, het parkeren aan de groenstrook zijde wordt opgeheven.
Huidige situatie met een bredere rijbaan. Hierdoor krijgt de fietser meer ruimte op de rijbaan naast de rails.
We nemen jullie likes en dislikes mee in onze beslissingen. Pas als we jullie voorkeursvarianten uitwerken weten we welke varianten technisch en financieel haalbaar zijn.
Heb je een vraag of opmerking over dit project? Stuur dan een mail naar tramlijn12@denhaag.nl ter attentie van Simone Mark (omgevingsmanager).
Voor de inpassing van de nieuwe tram in Duindorp worden de twee haltes samengevoegd. Bekijk wat er wordt aangepast en de gestelde vragen.
De tramhaltes Tholensestraat en Markenseplein worden samengevoegd. Tramhalte Tholensestraat vervalt.
Voor de tramhaltes Sportlaan, Dr. Van Welylaan, Tholensestraat en Markenseplein beantwoordt de gemeente de gestelde vragen. De vragen kunnen leiden tot nieuwe inzichten. Waar mogelijk bekijkt de gemeente hoe die nieuwe inzichten een plek kunnen krijgen in de schetsontwerpen.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.