Duivelandsestraat
Er komt een fietsstrook aan beide kanten van de straat.
Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze.
De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn.
De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen.
Wat vind jij goed aan deze basiskeuze?
Voldoende ruimte voor zowel fietsers als auto’s
De fietsers kunnen dit straatje prima op de gewone weg rijden.
Als het bovenstaande gerealiseerd word dan verlies je alleen al 32 parkeerplekken en daar zitten ook 4 invalide plekken bij. Ik vindt het géén optie!
Voor de fietsers is dit de meest veilige oplossing.
Hoewel verkeersintensiteiten hier beperkt zijn, verdient de huidige situatie voor de fiets (weinig ruimte t.o.v. tramrails) verbetering door het aanleggen van fietsstroken. Parkeren (door wegvallen van parkeren aan duinzijde) kan gecompenseerd worden op de Nieboerweg (waar de parkeerstrook meestal tamelijk leeg is). Ander mogelijkheid is opheffen voetpad aan de duinzijde en vervangen door alleen uitstap tegels.
Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze?
Heel slecht plan , parkeerdruk in andere straten nog hoger , meer verkeer door Tholensestraat ( dat kan die straat niet aan en de bewoners ook niet).
Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !
De parkeerdruk is extreem, zeker in de weekenden/vakanties en met mooi weer. Dit hebben we ook kunnen ervaren toen de straat onnodig een paar jaar geleden is afgesloten. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is de straat breder te maken en het groen op te schuiven om daar een breed pad met fietststrook en parkeerstrook te maken.
Er is een parkeerzone ingevoerd om parkeren voor niet vergunninghouders te weren. Ook hier kijkt de gemeente naar alternatieve maatregelen om de parkeerdruk te verlagen. Het programma kust kijkt ook hoe om te gaan met het parkeren voor strandgangers en deze hinder te beperken. Helaas zijn werkzaamheden dicht bij de duinen door de stikstofwetgeving amper mogelijk. Het breder maken van de straat ten koste van groen is juridisch dan ook onmogelijk
Slecht. Leg dan dat fietspad aan waar nu dat secundaire wandelpad is. Zo blijven de parkeerplekken ook behouden.
Waarom geen enkel rails op het gedeelten tussen de Tholensestraat en Markenseplein. ik heb nog nooit meegemaakt dat de trams elkaar op dit gedeelten passeren. Zo blijft er ruimte over voor vrije fietspaden zonder verlies van parkeerplaatsen.
Goed plan. Enkel spoor vanaf Tholensestraat. Is te overzien voor trambestuurders. En dan brede 30km straat aan de huizenkant met aan beide kanten fietsstrookje en parkeerstrook. Lost alle dilemma's in 1 x op, top idee.
De parkeerdruk in deze wijk is bizar hoog. Daarnaast kunnen wij niet meer uitwijken naar de vogelwijk om daar te parkeren, omdat dit een andere zone is, en wij dan zouden moeten betalen…
Het uitgangspunt moet zijn om zo min mogelijk parkeerplaatsen op te heffen. Dit eventueel ook in combinatie om gelijk parkeren alleen voor vergunninghouders + bezoekers van bewoners in te voeren.
Er is een parkeerzone ingevoerd om parkeren voor niet vergunninghouders te weren. Ook hier kijkt de gemeente naar alternatieve maatregelen om de parkeerdruk te verlagen. Zoals het samenvoegen van parkeerzones en het verlagen van het aantal vergunningen. Het programma kust kijkt ook hoe om te gaan met het parkeren voor strandgangers en deze hinder te beperken.
Maak van de Duivelandsestraat een 30 km straat. Hierdoor wordt de straat ook zonder fietsstroken een stuk veiliger en hoef je geen parkeerplaatsen in te leveren.
Daarnaast is het aantal HTM bussen dat door de straat heen scheurt flink gestegen. Met de oplaadpunten bij het eindpunt worden dat er nog meer. Graag "stil asfalt" toepassen ipv standaard asfalt. Dit zorgt voor meer rust voor de omwonenden en minder trillingen aan de panden.
Ik heb een aantal jaar geleden een idee gemaild maar nooit antwoord op gekregen, voorbeeld; om geen enkele voorwaarden moeten er parkeerplekken verdwijnen!
De bewoners die Duindorp in willen rijden nu al door de doggersbankstraat en tholensestraat en de andere fietsers die bijv. naar het strand willen te laten over steken en het groen (geen natura 2000) te verwijderen en het wandelpad als fietspad of eerder als vast wandelpad/stoep te gebruiken. Het liefst zie ik een elektrische bus ipv tram.
Als aan de huizen kant de parkeerplekken weg gaan dan betekent het dat er aan de overkant ook nog eens 6 plekken al zijn ingenomen. 2x elektrische laadpunten en vier invalide plekken.
Raymond nogmaals dank voor uw reactie. Uw reacties worden genoteerd.
Er is al een tekort aan parkeerplaatsen. Bij deze optie slinkt het aantal nog verder.
Zeker geen bomen bijplaatsen, die nemen nog meer ruimte in beslag en de lak van je auto wordt er ook niet beter van.
De stoep wordt smaller, want de tram krijgt meer ruimte.
Parkeren kan aan één kant van de straat.
De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.