Spring naar inhoud

Keuze 3: Fietsstroken

Duivelandsestraat

Er komt een fietsstrook aan beide kanten van de straat. 

0
0
0

Wat zijn de kenmerken?

  • De bredere tram krijgt meer ruimte in de straat
  • De fietser krijgt een fietsstrook aan beide kanten van de straat
  • De auto rijdt met de tram mee
  • De stoep wordt iets minder breed
  • Parkeren kan aan één kant van de straat
  • Groen blijft aan de kant waar parkeren mogelijk is
  • Afbeelding 1 van 2: Nieuwe situatie bij basiskeuze 3

    De straat is 16,5 meter breed. Van links naar rechts zie je een fietsstrook (1,2 m), de straat (10,5 m), een fietsstrook (2m) en de stoep (2,8 m). Vergroot de afbeelding
  • Afbeelding 2 van 2: Huidige situatie

    De straat is 16,5 meter breed. Van links naar rechts zie je de stoep (3 m), een parkeerstrook (2 m), de straat (6,5 m), een parkeerstrook (2m) en de stoep (3 m). Vergroot de afbeelding

Bekijk de reacties

Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze. 

Wat doet de gemeente met de reacties op de Duivelandsestraat?

De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn. 

De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen. 

Voordelen

Wat vind jij goed aan deze basiskeuze? 

Arjen Eggink | 22 mei 2023 22:58

Voldoende ruimte voor zowel fietsers als auto’s

Jeffrey Harteveld | 23 mei 2023 18:42

De fietsers kunnen dit straatje prima op de gewone weg rijden.

Raymond Spaans | 12 juni 2023 19:23

Als het bovenstaande gerealiseerd word dan verlies je alleen al 32 parkeerplekken en daar zitten ook 4 invalide plekken bij. Ik vindt het géén optie!



bob schut | 15 juni 2023 08:41

Voor de fietsers is dit de meest veilige oplossing.



huub cramer | 12 juli 2023 10:57

Hoewel verkeersintensiteiten hier beperkt zijn, verdient de huidige situatie voor de fiets (weinig ruimte t.o.v. tramrails) verbetering door het aanleggen van fietsstroken. Parkeren (door wegvallen van parkeren aan duinzijde) kan gecompenseerd worden op de Nieboerweg (waar de parkeerstrook meestal tamelijk leeg is). Ander mogelijkheid is opheffen voetpad aan de duinzijde en vervangen door alleen uitstap tegels.



Nadelen & tips

Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze? 

J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:23

Heel slecht plan , parkeerdruk in andere straten nog hoger , meer verkeer door Tholensestraat ( dat kan die straat niet aan en de bewoners ook niet).



J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:31

Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !



Pieter Snabel | 12 juni 2023 15:04

De parkeerdruk is extreem, zeker in de weekenden/vakanties en met mooi weer. Dit hebben we ook kunnen ervaren toen de straat onnodig een paar jaar geleden is afgesloten. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is de straat breder te maken en het groen op te schuiven om daar een breed pad met fietststrook en parkeerstrook te maken.

Gemeente Den Haag | 30 juni 2023 10:03

Er is een parkeerzone ingevoerd om parkeren voor niet vergunninghouders te weren. Ook hier kijkt de gemeente naar alternatieve maatregelen om de parkeerdruk te verlagen. Het programma kust kijkt ook hoe om te gaan met het parkeren voor strandgangers en deze hinder te beperken. Helaas zijn werkzaamheden dicht bij de duinen door de stikstofwetgeving amper mogelijk. Het breder maken van de straat ten koste van groen is juridisch dan ook onmogelijk



Robert de Lange | 12 juni 2023 15:50

Slecht. Leg dan dat fietspad aan waar nu dat secundaire wandelpad is. Zo blijven de parkeerplekken ook behouden.



Peter Korving | 19 juni 2023 15:17

Waarom geen enkel rails op het gedeelten tussen de Tholensestraat en Markenseplein. ik heb nog nooit meegemaakt dat de trams elkaar op dit gedeelten passeren. Zo blijft er ruimte over voor vrije fietspaden zonder verlies van parkeerplaatsen.

R. Oskam | 25 juni 2023 20:28

Goed plan. Enkel spoor vanaf Tholensestraat. Is te overzien voor trambestuurders. En dan brede 30km straat aan de huizenkant met aan beide kanten fietsstrookje en parkeerstrook. Lost alle dilemma's in 1 x op, top idee.



A K | 29 juni 2023 21:30

De parkeerdruk in deze wijk is bizar hoog. Daarnaast kunnen wij niet meer uitwijken naar de vogelwijk om daar te parkeren, omdat dit een andere zone is, en wij dan zouden moeten betalen…
Het uitgangspunt moet zijn om zo min mogelijk parkeerplaatsen op te heffen. Dit eventueel ook in combinatie om gelijk parkeren alleen voor vergunninghouders + bezoekers van bewoners in te voeren.

Gemeente Den Haag | 30 juni 2023 10:05

Er is een parkeerzone ingevoerd om parkeren voor niet vergunninghouders te weren. Ook hier kijkt de gemeente naar alternatieve maatregelen om de parkeerdruk te verlagen. Zoals het samenvoegen van parkeerzones en het verlagen van het aantal vergunningen. Het programma kust kijkt ook hoe om te gaan met het parkeren voor strandgangers en deze hinder te beperken.



A K | 29 juni 2023 22:24

Maak van de Duivelandsestraat een 30 km straat. Hierdoor wordt de straat ook zonder fietsstroken een stuk veiliger en hoef je geen parkeerplaatsen in te leveren.
Daarnaast is het aantal HTM bussen dat door de straat heen scheurt flink gestegen. Met de oplaadpunten bij het eindpunt worden dat er nog meer. Graag "stil asfalt" toepassen ipv standaard asfalt. Dit zorgt voor meer rust voor de omwonenden en minder trillingen aan de panden.



Raymond Spaans | 12 juni 2023 19:17

Ik heb een aantal jaar geleden een idee gemaild maar nooit antwoord op gekregen, voorbeeld; om geen enkele voorwaarden moeten er parkeerplekken verdwijnen!
De bewoners die Duindorp in willen rijden nu al door de doggersbankstraat en tholensestraat en de andere fietsers die bijv. naar het strand willen te laten over steken en het groen (geen natura 2000) te verwijderen en het wandelpad als fietspad of eerder als vast wandelpad/stoep te gebruiken. Het liefst zie ik een elektrische bus ipv tram.

Raymond Spaans | 29 juni 2023 13:13

Als aan de huizen kant de parkeerplekken weg gaan dan betekent het dat er aan de overkant ook nog eens 6 plekken al zijn ingenomen. 2x elektrische laadpunten en vier invalide plekken.

Gemeente Den Haag | 30 juni 2023 10:05

Raymond nogmaals dank voor uw reactie. Uw reacties worden genoteerd.



bob schut | 15 juni 2023 08:41

Er is al een tekort aan parkeerplaatsen. Bij deze optie slinkt het aantal nog verder.



Raymond Spaans | 27 juni 2023 18:25

Zeker geen bomen bijplaatsen, die nemen nog meer ruimte in beslag en de lak van je auto wordt er ook niet beter van.



Bekijk de andere basiskeuzes

Keuze 1: Huidige situatie, minder brede stoep

De stoep wordt smaller, want de tram krijgt meer ruimte.

Bekijk en reageer

Keuze 2: Huidige situatie, aan één kant parkeren

Parkeren kan aan één kant van de straat. 

Bekijk en reageer

Keuze 4: Vrijliggend fietspad en tram

De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan. 

Bekijk en reageer

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte





Geef mij een nieuwe code

Annuleren