Duivelandsestraat
De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan.
Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze.
De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn.
De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen.
Wat vind jij goed aan deze deze basiskeuze?
Goede oplossing voor de fietsers.
niets , hele slechte keuze...........
Absoluut niets. Auto mag je dan zeker in Den Haag centrum gaan parkeren! Tram rijdt bijna door mijn woonkamer.
Dit zou goed passen als aansluiting naar de wieringsestraat
Moeten ze zeker garage gaan bouwen aan de overkant van de straat. Tram lekker laten verdwijnen.
Veiligheid staat voorop. Onbezorgd op de fiets naar het strand.
De straat is nu al te smal voor alles, dat wordt met een brede tram alleen maar nijpender. Deze optie maakt een duidelijke en toekomstgerichte keuze, ov en fiets aantrekkelijker, auto minder. Als deze tramlijn ruim baan heeft (op het hele traject) kan het een hoogwaardige verbinding worden tussen HS en strand en dus strandgangers uit de auto halen.
Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze?
De parkeerdruk is extreem, zeker in de weekenden/vakanties en met mooi weer. Dit hebben we ook kunnen ervaren toen de straat onnodig een paar jaar geleden is afgesloten. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is de straat breder te maken en het groen op te schuiven om daar een breed pad en fietsstrook en parkeerstrook te maken.
Parkeerdruk nu al te hoog , er mogen geen parkeervakken weg. Het verkeer gaat dan meer door de Tholensestraat en dat kan de straat en kunnen de bewoners niet aan.
Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !
Er moet om geen enkele voorwaarden parkeerplekken verdwijnen!
De bewoners die Duindorp in willen rijden nu al door de doggersbankstraat en tholensestraat en de andere fietsers die bijv. naar het strand willen te laten over steken en het groen (geen natura 2000) te verwijderen en het wandelpad als fietspad of eerder als vast wandelpad/stoep te gebruiken. Het liefst zie ik een elektrische bus ipv tram.
Geen enkele parkeerplaats blijft bestaan. Het bestaande tekort wordt daardoor alleen maar groter.
Waarom geen enkel rails op het gedeelten tussen de Tholensestraat en Markenseplein. ik heb nog nooit meegemaakt dat de trams elkaar op dit gedeelten passeren. Zo blijft er ruimte over voor vrije fietspaden zonder verlies van parkeerplaatsen.
Waarom kan de tram op dit overzichtelijke en korte stukje niet toe met een enkele rails? Dan kan je de parkeerplaatsen in stand laten en heb je toch ruimte om een betere situatie te creëren voor fietsers
Zonder een parkeergarage te maken voor bewoners kan je deze optie niet serieus nemen
De stoep wordt smaller, want de tram krijgt meer ruimte.
Parkeren kan aan één kant van de straat.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.