Spring naar inhoud

Keuze 4: Vrijliggend fietspad en trambaan

Duivelandsestraat

De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan. 

0
0
0

Wat zijn de kenmerken?

  • Er komt een vrijliggende trambaan
  • Er komt een vrijliggend fietspad
  • Auto's verdwijnen uit de straat
  • De stoep wordt minder breed
  • Er is geen ruimte voor bomen, wel is er een groene strook tussen de trambanen mogelijk. 
  • Afbeelding 1 van 2: Nieuwe situatie bij basiskeuze 4

    De straat is 16,5 meter breed. Van links naar rechts zie je de stoep (2,3 m), twee fietspaden (4 m), een tussenstrook (0,8 m), twee trambanen (7 m) en de stoep (2,3 m). Vergroot de afbeelding
  • Afbeelding 2 van 2: Huidige situatie

    De straat is 16,5 meter breed. Van links naar rechts zie je de stoep (3 m), een parkeerstrook (2 m), de straat (6,5 m), een parkeerstrook (2m) en de stoep (3 m). Vergroot de afbeelding

Bekijk de reacties

Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze. 

Wat doet de gemeente met de reacties op de Duivelandsestraat?

De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn. 

De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen. 

Voordelen & tops

Wat vind jij goed aan deze deze basiskeuze? 

bob schut | 15 juni 2023 08:44

Goede oplossing voor de fietsers.



J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:21

niets , hele slechte keuze...........



Robert de Lange | 12 juni 2023 15:44

Absoluut niets. Auto mag je dan zeker in Den Haag centrum gaan parkeren! Tram rijdt bijna door mijn woonkamer.



S B | 23 juni 2023 21:17

Dit zou goed passen als aansluiting naar de wieringsestraat



r de Ruiter | 26 juni 2023 20:01

Moeten ze zeker garage gaan bouwen aan de overkant van de straat. Tram lekker laten verdwijnen.



Jan Becht | 29 juni 2023 08:06

Veiligheid staat voorop. Onbezorgd op de fiets naar het strand.



Laura Menenti | 3 juli 2023 00:32

De straat is nu al te smal voor alles, dat wordt met een brede tram alleen maar nijpender. Deze optie maakt een duidelijke en toekomstgerichte keuze, ov en fiets aantrekkelijker, auto minder. Als deze tramlijn ruim baan heeft (op het hele traject) kan het een hoogwaardige verbinding worden tussen HS en strand en dus strandgangers uit de auto halen.



Nadelen & tips

Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze? 

Pieter Snabel | 12 juni 2023 15:05

De parkeerdruk is extreem, zeker in de weekenden/vakanties en met mooi weer. Dit hebben we ook kunnen ervaren toen de straat onnodig een paar jaar geleden is afgesloten. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is de straat breder te maken en het groen op te schuiven om daar een breed pad en fietsstrook en parkeerstrook te maken.



J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:27

Parkeerdruk nu al te hoog , er mogen geen parkeervakken weg. Het verkeer gaat dan meer door de Tholensestraat en dat kan de straat en kunnen de bewoners niet aan.



J. v.d.Linden | 28 mei 2023 13:29

Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !



Raymond Spaans | 12 juni 2023 19:26

Er moet om geen enkele voorwaarden parkeerplekken verdwijnen!
De bewoners die Duindorp in willen rijden nu al door de doggersbankstraat en tholensestraat en de andere fietsers die bijv. naar het strand willen te laten over steken en het groen (geen natura 2000) te verwijderen en het wandelpad als fietspad of eerder als vast wandelpad/stoep te gebruiken. Het liefst zie ik een elektrische bus ipv tram.



bob schut | 15 juni 2023 08:44

Geen enkele parkeerplaats blijft bestaan. Het bestaande tekort wordt daardoor alleen maar groter.



Peter Korving | 19 juni 2023 15:18

Waarom geen enkel rails op het gedeelten tussen de Tholensestraat en Markenseplein. ik heb nog nooit meegemaakt dat de trams elkaar op dit gedeelten passeren. Zo blijft er ruimte over voor vrije fietspaden zonder verlies van parkeerplaatsen.



Jeroen Milders | 25 juni 2023 06:23

Waarom kan de tram op dit overzichtelijke en korte stukje niet toe met een enkele rails? Dan kan je de parkeerplaatsen in stand laten en heb je toch ruimte om een betere situatie te creëren voor fietsers



A K | 29 juni 2023 21:41

Zonder een parkeergarage te maken voor bewoners kan je deze optie niet serieus nemen



Bekijk de andere basiskeuzes

Keuze 1: Huidige situatie, minder brede stoep

De stoep wordt smaller, want de tram krijgt meer ruimte. 

Bekijk de reacties

Keuze 2: Huidige situatie, aan één kant parkeren

Parkeren kan aan één kant van de straat. 

Bekijk de reacties

Keuze 3: Fietsstroken

Er komt een fietsstrook aan beide kanten van de straat. 

Bekijk de reacties

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte





Geef mij een nieuwe code

Annuleren