Goudenregenstraat
Parkeren aan één kant van de straat
Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze.
De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn.
De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen.
Wat vind jij goed aan deze basiskeuze?
Niets goed hieraan , de brede tram past hier niet . Een kleine bus tot de Laan v. Meerdervoort zou prima zijn en dan overstappen.
Het schijnt maar niet tot de gemeente door te dringen dat zij de enige partij is die, ten koste van alles en iedereen, de route van de tram in deze smalle straat in stand wil houden.
Dit voorjaar is er onderzoek gedaan naar de elektrische bus. Qua ruimtebeslag neemt de tram evenveel ruimte in als de bus.
@Gemeente Den Haag. Maar met een bus is er tenminste geen trambaan. Wat ontzettend gevaarlijk is voor fietsers. Andere voordelen van een bus: geen onderhoud in de nacht en geen geluidsoverlast. Met regelmaat wordt er `s nachts aan het spoor gewerkt (kruising LvM en Goudenregenstraat), wat tot erg veel overlast zorgt voor de omwonenden. De geluidsoverlast, de tram dendert door in mijn slaapkamer aan de achterkant.
De bus is een veel betere oplossing!
Bedankt voor uw reactie: Dit voorjaar is er onderzoek gedaan naar de elektrische bus. Qua ruimtebeslag neemt de tram evenveel ruimte in als de bus.
De bus is een veel betere oplossing!
Goede basisvariant. meer ruimte voor de fiets, behoud van een deel van de parkeerplekken. Parkeren aan de Zuid-Westkant van de straat handhaven, geen zijstraat=minder verlies.
En de trottoirs versmallen, geeft 3 m extra verkeersruimte
Maar de bewoners hebben nu al moeite om hun auto te parkeren. Waar gaat de helft van de auto's naartoe als de parkeerplaatsen worden gehalveerd? Ik wil daar graag een visie op horen van de gemeente. De tram vervangen voor een bus is een veel beter plan.
Er reageren teveel idealisten die niet in de straat wonen. Met alle gevolgen vandien. De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren, En anders fietsen de fietsers een andere route, je hoeft hier niet te fietsen
Rustiger straatbeel, meer ruimte voor voetgangers
Ik vind het goed dat er bij deze keuze groen in de straat blijft en er brede stoepen voor onze spelende kinderen blijven.
Wat ik jammer aan deze keuze vind is dat de gemeente ondanks sterke geluiden uit de wijk vast blijft houden aan brede trams, waar maar een zeer beperkt aantal mensen van gebruik maakt. Snap dat er openbaar vervoer nodig is, maar toch erg jammer dat voor een zeer lege tram parkeerplekken moeten wijken en het voor fietsers niet veiliger op wordt
Meer ruimte voor groen is hard nodig, maar m.i. niet belangrijker dan veiligheid. Fietsen in deze straat kan best link zijn, vooral als het druk is. Oversteken voor fietsers en voetgangers naar de thomsonlaan is ronduit gevaarlijk. Deze keuze wijzigt daar niets aan en is daarom volgens mij niet de beste.
Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze?
Opnieuw geen veilige situatie voor de fietsers!
Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !
Fietsen is nu niet handig en dat blijft dan niet handig.
één tramspoor......vanaf nieboerweg naar laan v Meerdervoort!!! en vv
dus de trambestuurders moeten goed communiceren met elkaar en evt op elkaar wachten tot ze voorbij zijn!!! dan kan parkeerplekken blijven bestaan en fietsers OP EEN FIETSPAD kunnen rustig rijden!!
En elkaar tegemoet rijdende (vracht)auto's en bussen moeten dus ook op elkaar wachten?
Een spoor is helaas niet mogelijk. Dit is vanuit exploitatie geen wenselijke oplossing, daarnaast ligt het tramspoor in de weg (rijdt mee met overig verkeer) dus is strengelspoor/enkelspoor niet mogelijk.
Als je in deze variant aan beide zijden het trottoir versmalt tot een normale breedte van 2,5 meter, hou je op het weggedeelte 3 meter extra ruimte voor fiets(suggestie)stroken. Deze oplossing is toegepast in de Prins Willemstraat op Scheveningen (lijn 1)
Bedankt voor uw reactie, deze wordt genoteerd.
Het blijft zo hartstikke gevaarlijk voor fietsers. Door de geparkeerde auto's zitten die klem tussen tramrails (waar je wiel in kan raken waardoor je heel gevaarlijk valt) en auto's waarvan een portier kan openslaan.
Geparkeerde auto's belemmeren vaak ook het zich vanuit de zijstraten! (zeker met de hoogte van veel personenauto's van tegenwoordig)
De bus zou de beste oplossing zijn. Geen tramrails is veiliger voor de fietsers en de bewoners hoeven niet bang te zijn voor overlast of verzakking.
Geen fiets oplossing blijft gevaarlijk
Niet goed, omdat de tram hier sowieso geen goede optie. Er is niet genoeg ruimte en het blijft zo onveilig voor fietsers. Parkeerplaatsen schrappen zonder daar een alternatief voor te geven, is geen optie. Veel bewoners van de strat zijn slecht ter been, hebben bijv. thuiszorg. Zij hebben parkeergelegenheid nodig. Vervang de trams door een elektrische bus. Dan vallen fietsers en voetgangers niet meer door de rails + minder fijnstof en meer ruimte.
De enige, juiste optie. Bewoners blij, fietsers blij en minder kosten dus gemeente blij.
Dat er niet geluisterd wordt naar de bewoners, Goudenregenstraat is een zeer drukke straat waar ik veel fietsers zie vallen in de trambaan vanwege het ruimtegebrek om te fietsen. Zelf rijd ik iedere dag gemiddeld 20 minuten rond om een parkeerplaats te vinden en eindig dan uiteindelijk in een betaalde zone,2x betalen dus ! Tram 12 is bijna altijd leeg vanaf Ln. van Meerdervoort. In de avond soms 1 passagier. Pendelbus vanaf Ln. van Meerdervoort naar Duindorp met bus. GEEN TRAM!!!
Liever fietspaden weg van trams en auto's.
Situatie voor fietsers blijft gevaarlijk. Dit kan niet de bedoeling zijn als je de mogelijkheid krijgt opnieuw een straat in te richten.
Dit lost niets op en zorgt voor extra parkeerdruk.
Waarom geen (elektrische) bus, als het druk is een gelede bus, in de daluren een normaal exemplaar.
Dit is geen verbetering, voor niemand. Alleen de nieuwe zware tram kan door de straat gaan rijden, maar dat is het uitgangspunt bij elke keuze. Die tram komt er, de rest moet worden aangepast.
Deze keuze is voor niemand een verbetering en onze woningen krijgen meer last van de trillingen van tram en ander zwaar verkeer
Dit is niet veilig voor fietsen. ik vind het gevaarlijk. Sterker nog is dit beeld niet geschikt voor een brede tram. In laatste tijd is dit tram vaak leeg of met te weinig passagiers. het heeft geen meerwaarde meer.
geen enkel voordeel hieraan. gevaar voor fietsers blijft, minder parkeerplaatsen voor auto's, zware tram met nog grotere trillingen .
Veel te weinig parkeerplekken
Mogelijkheden om elders te parkeren zijn er niet alle straten zijn vol
Wel bijzonder om nu te moeten kiezen uit 5 basiskeuzes terwijl je niet weet wat de gevolgen zijn voor het Goudenregenplein.
hoezo wordt het spoor nu al eruit gesloopt? Is deze enquête dan helemaal voor de schijn?
In de Goudenregenstraat ligt grijs gietijzer gasleidingen. Zie website Stedin. Is zwak en reden van ontploffing in de Jan van der Heijdenstraat 2019. Wordt gasleiding en riool ook meteen vervangen?
Mijn huis TRILT NU door sloopwerkzaamheden. Kan niet goed zijn voor deze leidingen.
In het kader van het project worden de werkzaamheden tussen de gemeente en Stedin met elkaar afgestemd. De verwachting is dat deze gelijktijdig in één uitvoeringsperiode worden uitgevoerd. Dit om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Tenzij er een ander belang speelt, bijvoorbeeld veiligheid, dat er toch voor een gescheiden uitvoering moet worden gekozen.
In alle plannen wordt gerekend met een parkeerstrook van 2 meter breed. Veel auto’s zijn al breder, zeker als ze slordig geparkeerd staan.
In het AD van vrijdag 14 juli las ik dat in Europa een standaardafmeting voor parkeervakken geldt van 2,30 meter breed en 5 meter lang. En dat kennisplatform CROW dat gemeenten en wegenbouwers adviseert binnen de bebouwde kom al 2,50 bij 5 meter aanhoudt!
De stoep wordt smaller, want de tram krijgt meer ruimte.
De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.