De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan.
Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze.
De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn.
De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen.
Wat vind jij goed aan deze basiskeuze?
Er hierdoor veel ruimte en veiligheid komt voor fietsers
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Dit is nog het allerbeste! Voor mij echt de enige reden om hiervoor de kiezen is deze. Rust, ruimte bovenal eindelijk veiligheid!
En waar gaan de bewoners hun auto’s parkeren? De mensen met een invalide parkeerplaats moeten dan maar binnenblijven?
Dit is de beste oplossing voor fietsers. Het groen op de trambaan dempt daarnaast het geluid en de trillingen van de tram, wat prettiger is voor omwonenden.
als je aan de kant woont waar de tram rijdt is dat geen verbetering!!! tram dicht langs huis!!! nee er moet een trambaan komen voor heen en weer trams moeten dan wachten op laan v Meerdervoort en/of nieboerweg!!! dan is er genoeg ruimte voor auto's en aparte fietspaden
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Geen meer auto's + vrijliggend fietspad = meer veiligheid en ruimte voor fietsers!
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Als deze wegindeling van het begin van de goudenregenstraat tm duindorp wordt uitgevoerd is het veilig en prettig voor de fietser.
Het biedt veiligheid voor fietsers en voetgangers. Ook is het beeld van de straat mooier, omdat er geen geparkeerde auto's staan.
En waar gaan de auto’s van de bewoners dan heen? Niet iedereen kan gebruik maken van een deel auto en dan spreek ik nog niet over de mindervaliden met eigen parkeerplaats.
Gedurfde keuze die goed past bij optimale doorstroming OV en doelstelling om mensen méér en veiliger te laten fietsen. Met de opkomst van DEEL auto's zou er meer parkeerruimte beschikbaar moeten komen in de omliggende buurten, en ook in deze straat. Voor bewoners die echt afhankelijk zijn van een auto moet wel een elegante oplossing worden gevonden, zoals vaste parkeerplekken Laan van Meerdervoort, Thomsonlaan of Goudenregenplein. Ook weer een uitdaging...
Zeker mee eens, er zijn goede alternatieven waarvan DEEL een mooi voorbeeld van is. Zowel in de bomen- als ook in de heesterbuurt is een coöperatie actief.
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Wat een verademing zou dit zijn! Eindelijk veilig kunnen oversteken vanuit de Sneeuwbalstraat en Hanenburglaan/ Sneeuwklokjesstraat. Nu wordt fietsers het zicht belemmerd door geparkeerde auto's.
En eindelijk veilig fietsen, in plaats van tussen de geparkeerde auto's en tramrails hopen dat je geen portier tegen je aan krijgt en/of met je wiel in de tramrails komt. Het is nu zó gevaarlijk!
Veiliger voor de fietsers. Alleen waar moeten de geparkeerde auto’s nu parkeren. In de zijstraten krijg je een probleem.. Al met al vind ik deze optie voor de veiligheid het beste. Het is momenteel een zeer gevaarlijke straat.
Lijkt mij de beste keuze. Veiliger voor fietsers.
Dit lijkt mij de meest veilige optie. Mijn neurodivergente dochter moet dagelijks op de fiets door de Goudenregenstraat naar het Pleisier College De Zefier, een VSO, en ik houd steeds weer mijn hart vast. De stad moet rekening houden dat er op die route een school voor speciaal onderwijs zit met extra kwetsbare jongeren die ook veilig moeten kunnen zijn in het verkeer.
Omdat het veiliger is voor de fietsers
Zo ziet een stad er uit, als we aan de toekomst denken. Klimaatbestendig, ruimte voor groen, veilige en ruime fietspaden, openbaar vervoer kan goed doorstromen. Dat er ooit een auto is uitgevonden, wil niet zeggen dat iedereen met een auto nu 8 tot 10 vierkante meter van de publieke ruimte mag gebruiken om een eigen exemplaar neer te zetten. (Sommigen denken zelfs dat ze recht hebben op twee parkeerplaatsen.) Als ik een koe koop, heeft de gemeente ook geen plicht om een weilandje voor mijn deur.
Ruimte en veiligheid voor fietsers. Maar waar zijn de bomen gebleven? Dat is slecht aan dit onywerp
Voor fietsers is dit een mooie keuze en aan de ene kant voor de bewoners geeft het meer rust en veiligheid, maar aan de andere kant voor de auto’s van de bewoners is dit problematisch.
Drukke straat met veel schoolgaande kinderen. Veiligheid staat voorop. En ja, hiervoor moet autoverkeer wat inleveren.
Op deze manier is de tram het enige zwaar verkeer dat door de straat komt, alle auto’s en vrachtwagens zullen verdwijnen.
Samen met keuze 5 de beste optie m.i. want het is blijkbaar een feit dat de bredere, zwaardere tram er komt.
Had verkeerd gezien, bij keuze 5 blijft de auto wel door de straat rijden. Keuze 4 is voor mij de beste optie
ik vind het goed dat er helemaal geen auto's meer in de straat zijn. Perfect voor de veiligheid van de fietsers
Vrij fietspad. Veel veiliger dan huidige situatie met gevaarlijke tramrails op de weg.
Op zich een goede optie, want veel veiliger voor fietsers. Maar waar gaat al dat verkeer dan straks langs? Gaat het niet een hele hoop sluipverkeer door de wijk opleveren?
De straat is nu al te smal voor stoep, fietsen, tram, parkeren en auto. Met levensgevaarlijke situaties voor fietsers tot gevolg, en een tram die in de file staat. Deze optie maakt een duidelijke en toekomstgerichte keuze: fiets en ov aantrekkelijker, auto minder.
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Ik moet er even aan wennen, leuk om zo’n heel ander ontwerp te zien
Ik vind het goed dat het voor fietsers zeer veilig wordt. Verder is het natuurlijk een vrij idiote oplossing. Geen groen, geen parkeer mogelijkheid, geen stoepen en zelfs geen auto’s. Waar denkt deze bedenker dat de mensen dan gaan rijden om op hun werk te komen? Misschien veiliger hier maar onveiliger elders voor een tram die nagenoeg leeg is
Het dan een stuk veiliger zal worden en een stuk rustiger in de straat zelf, meer ruimte, minder vervuiling door de auto's en meer rust.
Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze?
Wat ik niet snap, is dat er geen ruimte voor bomen zou zijn. Aan weerszijden zijn stoepen van 2,60 breed. Dat is echt ruim voldoende om ook bomen te plaatsen. Als er documentatie bestaat waaruit blijkt dat het plaatsen van bomen op stoepen van 2,60m breed onmogelijk is, dan ontvang ik dat graag.
Het lijkt wel of de gemeente een blinde vlek voor bomen heeft. Bomen zijn mooi, zijn verkoelend (tegen hittestress), je kijkt als verkeersdeelnemer makkelijker langs wen boom dan een struik).
Erg jammer dat bomen helemaal verdwijnen. Karakter van de straat wordt echt anders dan.
Voor klimaatbeheersing, schaduw, water vasthouden etc. ook van belang om wel bomen te laten zijn in de straat!!
Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Het is wel verstandig om een verkeerscirculatiestudie los te laten op de omgeving om te zien wat er met het autoverkeer in de rest van de wijk gaat gebeuren.
In welke mate de werkzaamheden invloed hebben op verkeerscirculatie wordt bekeken, deze is naar verwachting minimaal.
Heel fraai voor trams en fietsen, maar ik denk dat "auto's verdwijnen uit de straat" een illusie is; dit is immers een hoofdverbinding? Dan zal het probleem van doorstroming optreden. Tenzij je een oplossing biedt als "dit is een fietsstraat, auto's zijn te gast"? Maar ben benieuwd of dat kan met het huidige verkeersvolume.
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Slechte optie. Voor de bewoners is er geen mogelijkheid meer om de auto te parkeren en wanneer je aan de tramzijde woont wordt de overlast verdubbeld qua geluid en kans op verzakking. Een bus zou de enige, juiste oplossing zijn in onze straat.
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Het is een heel slecht plan om auto's uit de straat te weren en ook geen parkeerplaatsen meer. In mijn blok wonen mensen die slecht ter been zijn. Zij kunnen niet zonder auto. En men gaat zijn auto echt niet wegdoen dus waar gaan al die auto's naartoe als men gaat parkeren? Veel overlast voor de straten eromheen. En te weinig/geen parkeerplek voor de bewoners.
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Tegenliggend fietsverkeer zonder scheiding tussen de richtingen is vragen om problemen. Inhalen over de tegenliggerstrook, niet aan beginnen.
Wanneer het fietspad aan 1 zijde van de weg ligt zal de fietser in 1 van de richtingen 2 keer over moeten steken als je de hele goudenregenstraat af fietst (er van uitgaan de dat de situatie in de andere straten niet veranderd). Als fietser kost dat extra tijd en frustratie. Bovendien zal veilig oversteken een hele uitdaging worden.
Eens, dit zal voor gevaarlijke situaties zorgen. Mogelijk gaan fietsers vanaf één richting alsnog over de trambaan.
Hoe zit het de bereikbaarheid van de fysio, dokter, maar ook detailhandel voor mensen die minder mobiel zijn? Even afgezien van de ontsluiting van de wijk van en naar de centrumring.
Let ook op voor fietsoversteken in en uit het gebied van de tramhalte.
Ik zie niets in een groene strook tussen de trambanen.
Deze keuze gaat te ver. Autoverkeer moet mogelijk blijven. Lijkt mij geen haalbare optie dit.
Er geen ruimte is voor groen in dit plan, jammer
Grote twijfels of er op dit stuk een enorme investering nodig is in nieuwe tramlijn. Er zitten op dit laatste deel van tram 12 gemiddeld zeer weinig mensen in de tram. Het lijkt daarom buitenproportioneel om zo veel schaarse middelen (ruimte en geld) op te offeren voor de tram. Een systeem met een klein elektrisch wijkbusje lijkt veel duurzamer en flexibeler. Dat is snel in te voeren.
Het verdwijnen van parkeerplaatsen is op termijn een zeer goede ontwikkeling. Maar op dit moment te vroeg.
het is gewoon kaal en geen bomen. en Geen groen meer dus het is geen ruimte....
Ik woon in de Sneeuwklokjestraat. Voor de mensen die niet in de buurt wonen klinkt een autoloze Goudenregenstraat natuurlijk geweldig, maar hoe komen de bewoners nu thuis, waar parkeren ze de auto en ook niet onbelangrijk, waar zijn de bomen (ihkv hitteplan steden)? Ontheffing voor de bewoners en de aangrenzende straten is dan de enige oplossing.
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
Bomen behouden zou wel mooier zijn, het ís al zo’n grauwe straat.
En wat wordt het grotere plan met de verkeerscirculatie? Want de Gouderegenstraat is een doorgaande route, ook al is hij dat totaal niet geschikt voor.
De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren,
De tekening begrijp ik niet. Achter de fietser staat toch een auto. Is het dan een fietsstrook met auto's?
trams zijn op deze manier aan één kant heel dicht bij gebouwen, geeft extra druk aan die kant van de huizen en bewoners.
Geen bomen, onbegrijpelijk. Niet klimaatbestendig, niet goed voor de luchtkwaliteit etc.
geen parkeerplaatsen. Wat doe je met immobiele bewoners?
Wat is in dit ontwerp de route die auto’s gaan rijden? Fahrenheitstraat, Valkenboskade of Zonnebloemstraat. Lijken me geen wenselijke opties.
Waar blijven onze auto's en waar parkeren we de fietsen .
Middenstrook is onzinnig
Wel bijzonder om nu te moeten kiezen uit 5 basiskeuzes terwijl je niet weet wat de gevolgen zijn voor het Goudenregenplein.
hoezo wordt het spoor nu al eruit gesloopt? Is deze enquête dan helemaal voor de schijn?
In de Goudenregenstraat ligt grijs gietijzer gasleidingen. Zie website Stedin. Is zwak en reden van ontploffing in de Jan van der Heijdenstraat 2019. Wordt dat ook meteen vervangen?
Mijn huis TRILT NU door sloopwerkzaamheden. Kan niet goed zijn voor deze leidingen.
In het kader van het project worden de werkzaamheden tussen de gemeente en Stedin met elkaar afgestemd. De verwachting is dat deze gelijktijdig in één uitvoeringsperiode worden uitgevoerd. Dit om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Tenzij er een ander belang speelt, bijvoorbeeld veiligheid, dat er toch voor een gescheiden uitvoering moet worden gekozen.
De stoep wordt smaller, want de tram krijgt meer ruimte.
Parkeren kan aan één kant van de straat.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.