Goudenregenstraat
Er komen vrijliggende fietspaden.
Bekijk de gegeven reacties op deze basiskeuze.
De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn.
De gemeente presenteert de schetsontwerpen eind 2023 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Eind 2023 kun je reageren op de schetsontwerpen.
Wat vind jij goed aan deze basiskeuze?
Meer veiligheid en ruimte voor fietsers is altijd goed.
Erg veilig en fijn voor fietsers. Nog ruimte voor doorstroom van auto's echter geen parkeren. Jammer als bomen volledig zouden moeten wijken.
Lijkt mij het veiligste voor de fietsers, je krijgt dan geen inhaaltoestanden over t fietspad van ongeduldige automobilisten. Misschien dat mijn kind dan wel naar school kan fietsen.
Er reageren teveel idealisten diet in de straat wonen. Met alle gevolgen vandien. De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren
Dat je dan eindelijk weer op de fiets door de Goudenregenstraat kunt rijden, nu is dat veel te gevaarlijk!
De bus is een veel betere oplossing!
Ben ik met je eens! De tram is meerendeel van de tijd leeg en als de tramrails weg zijn is het veiliger voor fietsers.
Thinking outside the box. Ondergrondse parkeerplekken bij het goudenregenplein voor de omwonenden. Alle ruimte voor al het verkeer in de straat met brede paden waarbij het groen intact blijft.
goed idee! en vanaf welke kant dan aan komen rijden?
Dit is de veiligste oplossing voor de fietsers.
Heel goed veel overzicht goed voor fietsers
Er reageren teveel idealisten diet in de straat wonen. Met alle gevolgen vandien. De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren
De veiligheid van de fietser wordt in deze basiskeuze vooropgesteld. Belangrijk en noodzakelijk in de Goudenregenstraat.
Er reageren teveel idealisten diet in de straat wonen. Met alle gevolgen vandien. De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren
Minder auto’s, meer ruimte voor fietsers.
Ik vind het ook belangrijk dat de openbare ruimte niet meer alleen als verkeersruimte ingericht wordt maar meer als verblijfsruimte. Dat zie ik graag terug in de plannen die de gemeente maakt
Veiligheid voor fietsers, er fietsen veel jonge kinderen en tieners, doordat er veel scholen in deze buurt zijn.
Dan kan je veilig fietsen. Dat is nu al echt gevaarlijk, laat staan met bredere trams. Ik zou nu nooit met mijn kinderen in de goudenregenstraat fietsen, met vrijliggende fietspaden wel. Fijn want ook voor fietsers is dit een belangrijke route!
Ondanks dat er dan geen bomen zijn, lijkt mij de veiligheid voor fietsers meer belangrijk,
Lijkt mij dus de beste keuze.
Veilig voor fietsers, ook als er toch tijdelijk auto's op de stoep staan. Bij fietsstroken komen fietsers in t gedrang wanneer auto's dubbel geparkeerd zijn of aan t parkeren zijn
Meest velige ontwerp voor de fietsers. Dat dit meer parkeerplekken kost is jammer, maar het belang van al die fietsers die hiermee veiliger kunnen reizen, weegt veel zwaarder.
Fietsen wordt eindelijk veiliger
Er reageren teveel idealisten diet in de straat wonen. Met alle gevolgen vandien. De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren
Op dit moment wordt je als fietser geperst tussen geparkeerde auto’s, de tramrails en inhalend verkeer. Deze oplossing lost dit probleem op
Veiligste keuze voor fietsers, nu heel gevaarlijk.
Veilig voor fietsers, een kwetsbare groep in het verkeer.
k vind het goed dat er bij deze keuze de veiligheid van fietsers sterk wordt verbeterd.
Wat ik jammer aan deze keuze vind is dat de gemeente ondanks sterke geluiden uit de wijk vast blijft houden aan brede trams, waar maar een zeer beperkt aantal mensen van gebruik maakt. Snap dat er openbaar vervoer nodig is, maar toch erg jammer dat voor een zeer lege tram het groen en alle parkeerplekken moeten wijken.
https://indebuurt.nl/denhaag/gemeente/gevaarlijke-haagse-fietsplekken-altijd-blij-als-ik-er-zonder-kleerscheuren-langs-ben-gekomen~266224/
Nu al één van de gevaarlijkste straten om te fietsen.
De gemeente is verantwoordelijk voor de vooral fuetsongevallen die nu al bijna dagelijks plaatsvinden.
Tijd om de strategie te veranderen en koersen op een bus ipv de tram.
Luister naar de inwoners van uw gemeente.
Wat vind je minder goed of wat mis je in deze basiskeuze?
Het is mijn inziens niet acceptabel om vanwege klimaatverandering een staat te herinrichten zonder bomen
Ik woon in de Goudenregenstraat en heb er nu al moeite mee om mijn auto te kunnen parkeren. Dat wordt alleen maar erger als de parkeerplekken verdwijnen. Daarnaast wonen er een aantal mindervaliden in de straat, moeten die dan maar verhuizen? Want hun auto kunnen ze dan ook niet meer voor de deur parkeren. Ik snap dat de fietser meer veiligheid nodig heeft maar de bewoners moeten ook prettig kunnen wonen in hun straat. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het weghalen van de bomen.
Geen brede tram , liever of een smalle tram of een ( duurzame) bus !
Bomen verdwijnen lijkt me niet nodig als keuze 4 een optie is. En alle parkeerplekken verwijderen geeft weer druk op andere gebieden in de buurt.
Dit vinden wij heel slecht omdat het geen reële optie is om de auto's uit de straat te weren. Er wonen veel mensen in ons blok die slecht ter been zijn en niet zonder auto kunnen. Wat moeten die doen? Met de taxi? Sowieso komen er dan ernstige parkeerproblemen voor de bewoners, in en rondom de straat. Bizar, deze plannen.
Bizar is het juiste woord inderdaad. Waar denkt men dat al die auto’s kunnen parkeren als dat niet meer kan.
Er reageren teveel idealisten diet in de straat wonen. Met alle gevolgen vandien. De beste actie zou zijn tram weg, klinkers in de straat, 30zone creëren, verkeersdrempels neerleggen, een electrische bus naar duindorp, en 2 aparte fietsstroken en 2 kanten parkeren
ik vind het erg dat er geen groen meer is in de gouderegenstraat. Het is toch al grauwe straat. Bovendien denk ik niet dat dit voor de bewoners wenselijk is. Waar moeten degenen met de auto heen?
Alle bomen weg? Dat kan toch niet in deze tijd. Wordt een gloeihete straat zo. En heel erg stenig
hoezo wordt het spoor nu al eruit gesloopt? Is deze enquête dan helemaal voor de schijn?
Omdat auto's met de tram blijven rijden, kunnen er vertragingen op de dienstregelingen volgen.
Zo gaan wel erg veel parkeerplaatsen verloren. Wel beste optie voor de fietsers.
Bomen verdwijnen en dat is heel jammer
Een zwaardere tram, verkeer blijft dus nog meer zwaar verkeer. Groen weg en geen parkeren meer. Alleen voor de fietser beter.
Als die tram er blijkbaar toch doorgeduwd wordt, dan mag er meer verbetering komen, geen achteruitgang met meer zwaar gedreun door de straat
Alle bomen verdwijnen en geen parkeerplaats voor de auto's.
Onacceptabel i.v.b. opwarming van de steden
Wel bijzonder om nu te moeten kiezen uit 5 basiskeuzes terwijl je niet weet wat de gevolgen zijn voor het Goudenregenplein.
Wel bijzonder om nu te moeten kiezen uit 5 basiskeuzes terwijl je niet weet wat de gevolgen zijn voor het Goudenregenplein.
In de Goudenregenstraat ligt grijs gietijzer gasleidingen. Zie website Stedin. Is zwak en reden van ontploffing in de Jan van der Heijdenstraat 2019. Wordt dat ook meteen vervangen?
Mijn huis TRILT NU door sloopwerkzaamheden. Kan niet goed zijn voor deze leidingen.
In het kader van het project worden de werkzaamheden tussen de gemeente en Stedin met elkaar afgestemd. De verwachting is dat deze gelijktijdig in één uitvoeringsperiode worden uitgevoerd. Dit om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Tenzij er een ander belang speelt, bijvoorbeeld veiligheid, dat er toch voor een gescheiden uitvoering moet worden gekozen.
Is deze variant niet mogelijk met een "groene tramstrook"? En bomen tussen het fietspad en trambaan?
En nog nadenken wat te doen met de immobiele bewoners en de parkeerruimte voor alle auto's. Zie ergens anders de suggestie om een parkeergarage onder Goudenregenplein aan te leggen.
De stoep wordt smaller, want de tram krijgt minder ruimte.
Parkeren kan aan één kant van de straat.
De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.