De nieuwe tram gaat rijden op tramlijn 12 in de Bomen- en Bloemenbuurt, Vogelwijk en Duindorp. Dit heeft gevolgen voor straten in deze wijken. De gemeente heeft basiskeuzes gemaakt voor de straten en tramhaltes. Voor sommige straten zijn verschillende basiskeuzes uitgewerkt. Over deze basiskeuzes kun je meepraten. Voor sommige tramhaltes zijn de basiskeuzes al gemaakt. Hierover kun je alleen nog vragen stellen.
Voor de inpassing van de nieuwe bredevloerstram in de Goudenregenstraat zijn vijf basiskeuzes uitgewerkt. Bekijk de reacties op deze basiskeuzes.
De stoep wordt smaller, want de tram krijgt meer ruimte.
Parkeren kan aan één kant van de straat.
Er komt een fietsstrook aan beide kanten van de straat.
De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan.
De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn. De gemeente presenteert de schetsontwerpen in februari 2024 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Vanaf dan kunnen jullie reageren op de schetsontwerpen.
De tramhalte is niet toegankelijk en niet lang genoeg. Ook is dit een verkeersonveilige situatie. Op basis van de keuzes in de Goudenregenstraat, worden de opties voor de nieuwe halte uitgewerkt. Als in de Goudenregenstraat bijvoorbeeld wordt gekozen voor fietspaden of fietsstroken, moet dit ook worden doorgetrokken in het ontwerp Goudenregenplein. Het ontwerp voor de Goudenregenstraat volgt daarom later.
Voor de inpassing van de nieuwe tram in de Vogelwijk worden twee tramhaltes aangepast. Bekijk wat er wordt aangepast en de gestelde vragen.
De tramhalte wordt aangepast zodat de lagevloerstrams hier kan stoppen. Zo wordt de tram geschikt voor bijvoorbeeld mindervaliden en mensen met kinderwagens.
De tramhalte wordt aangepast zodat de lagevloerstrams hier kan stoppen. Zo wordt de tram geschikt voor bijvoorbeeld mindervaliden en mensen met kinderwagens.
Voor de tramhaltes Sportlaan, Dr. Van Welylaan, Tholensestraat en Markenseplein beantwoordt de gemeente de gestelde vragen. De vragen kunnen leiden tot nieuwe inzichten. Waar mogelijk bekijkt de gemeente hoe die nieuwe inzichten een plek kunnen krijgen in de schetsontwerpen.
Voor de inpassing van de nieuwe tram in de Duivelandsestraat zijn drie basiskeuzes uitgewerkt. Bekijk de reacties op deze basiskeuzes.
De stoep wordt smaller, want de tram krijgt meer ruimte.
Parkeren kan aan één kant van de straat.
De tram en fiets krijgen allebei een vrijliggende baan.
De gemeente bepaalt op basis van de stemmen en de genoemde voor- en nadelen welke basiskeuze wordt uitgewerkt in een schetsontwerp. We kijken dus naar (1) hoeveel mensen voor een basiskeuze zijn en (2) waarom mensen voor of tegen zijn. De gemeente presenteert de schetsontwerpen in februari 2024 en geeft dan ook een uitleg hoe de reacties van bewoners en ondernemers zijn gebruikt. Vanaf dan kunnen jullie reageren op de schetsontwerpen.
Voor de inpassing van de nieuwe tram in Duindorp worden de twee haltes samengevoegd. Bekijk wat er wordt aangepast en de gestelde vragen.
De tramhaltes Tholensestraat en Markenseplein worden samengevoegd. Tramhalte Tholensestraat vervalt.
Voor de tramhaltes Sportlaan, Dr. Van Welylaan, Tholensestraat en Markenseplein beantwoordt de gemeente de gestelde vragen. De vragen kunnen leiden tot nieuwe inzichten. Waar mogelijk bekijkt de gemeente hoe die nieuwe inzichten een plek kunnen krijgen in de schetsontwerpen.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Vul dan je e-mailadres in.